Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
sjalot

sjalot

07-07-2010 om 14:41

Spelling oefenen thuis (edupro?)

Hoe kan ik mijn zoon (gaat naar groep 7) helpen met spelling? Op school heeft hij elke twee weken dictee waar ze dan een bepaalde set woorden/afspraken voor oefenen. Dat gaat redelijk. Maar een paar keer per jaar is er een CITO spellingtoets die het 'algemene' spellingsniveau meet, alles door elkaar dus, en dat gaat minder.
We hebben van school een boekje gekregen met de woorden die ze bij dictee doen, zodat je thuis kunt oefenen. Ik lees woorden voor, zoon schrijft ze op. Dat is redelijk arbeidsintensief en het komt er helaas te vaak niet van. En dat moet toch handiger kunnen?
Als ik google op "CITO spelling oefenen" krijg ik wel veel resultaten, maar ik kan door de bomen het bos niet zien. Her er der zie ik goede initiatieven van scholen en juffen/meesters, maar dat lijkt geen structurele oplossing voor het oefenen.
De meestbelovende vondst was Edupro waar je voor €12,95 een softwarepakket kunt bestellen "Spellingtrainer groep 6 Cito-toets". Kent iemand dat en is het wat? http://www.edupro.nl/ (Software / Cito-toets / Toetstraining - Spellingtrainer groep 6 Cito-toets)
Oja: we hadden ooit Ambrasoft voor thuis. Daar kun je wel spelling mee oefenen maar dan moet je alle woorden eerst met de hand invoeren, dat is niet echt een optie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

07-07-2010 om 20:00

Bij ambrasoft

Bij ambrasoft kun je nu gewoon de woorden bij de gebruikte schoolmethode downloaden. Dus je hoeft daarmee niet te gaan zitten invoeren.
Verder geen tips...

Tine Winkel

Tine Winkel

08-07-2010 om 10:04

Bibliotheek?

Bij ons in de bibliotheek kun je dat soort programma's vaak lenen. Kun je eens zien of het echt wat is en daarop eventueel verdere (al of niet legale ) actie op nemen.

Tine

sjalot

sjalot

08-07-2010 om 19:39

Goeie tips zeg!

Jongens, wat is dit toch een fijn forum...
De woordkasteel-website kende ik nog niet en ziet er interessant uit; goed om te weten dat je in Ambrasoft niet meer alles zelf hoeft in te voeren, en de lokale bieb blijkt het Edupro spellingspakket te hebben!
Reuze bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.