Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-06-2012 om 09:07
Hallo,
In mijn zoektocht naar informatie over regels betreffende niveauwisseling halverwege het schooljaar kwam ik op de website van de school een document over dyslexie tegen: compenserende en dispenserende maatregelen voor leerlingen met dyslexie.Mijn kinderen zijn beide dyslectisch dus trok dit document mijn aandacht . Ik wist nog niet dat school dit inmiddels op papier had gezet, maar ik ben er blij mee.
In dit document staat als een los punt:
Aan een dyslectische leerling mag bij Nederlands en de Moderne Vreemde Talen bij een
spellingtoets géén cijfer lager dan een 4 worden gegeven.
Helaas staat er in het document geen verklaring van de gebruikte termen. Ik denk nu zo: je hebt bv een boekverslag, een leestoets/begrijpend lezen en de overhoringen voor de talen mbt de hoofdstukken zijn spellingstoetsen, want daar wordt de spelling gemeten.
Hoe moet ik met dit punt uit het document omgaan?
groet,
Anita
23-06-2012 om 13:25
Dit is geen landelijke regel...
Dit is geen landelijke regel maar slechts een regel van school. Alleen school zal je verder kunnen informeren.