Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ise

Ise

09-09-2008 om 23:16

Stabilo pen/potlood?

Mag er bij jullie met een Stabilo pen of potlood geschreven worden? Zijn er scholen die standaard met Stabilo werken en waarom of waarom juist niet?

Ik ben hier benieuwd naar, omdat er bij ons op school een (nieuw) beleid is dat het niet mag. Reden hiervoor is dat kinderen een goede pengreep moeten ontwikkelen, zonder Stabilo dus. Kinderen in groep 3 die dat niet kunnen krijgen zo'n driehoekje om hun potlood en als zelfs dat niets uithaalt, krijgen van de juf een Stabilo???? Maar kinderen die wel een goede pengreep hebben mogen dus geen Stabilo, ook niet als ze die zelf meebrengen. Dit beleid wordt nu door de hele school doorgevoerd, zodat zo'n beetje de hele klas van mijn oudste dochter (groep 6) hun Stabilo weer mee naar huis kan nemen. Jammer, want haar handschrift is er enorm mee verbeterd. En ik heb niet het idee dat er in de hogere klassen nog op de pengreep wordt gelet.

Ise

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

10-09-2008 om 07:34

Hier wel

Hier schrijven kinderen met een vulpen van school,maar stabilo mag ook.
Groetjes,Bastet

Puck2

Puck2

10-09-2008 om 09:27

Knippen plakken bastet

hier schrijven de kinderen tot halverwege groep 4 met een potlood (evt. met zo'n driehoekje). Daarna krijgen ze een vulpen van school. Sommige kinderen kunnen daarecht niet mee uit de voeten en die wordt dan aangeraden een stabilo te gebruiken. Maar er mag dus alleen in overleg met school met iets anders geschreven worden dan met een vulpen.

Hugnyt

Hugnyt

10-09-2008 om 10:48

Standaard

Hallo,
sinds dit nieuwe schooljaar, krijgen alle kinderen vanaf groep 4 een stabilo pen. De kinderen uit groep 3 eerst een potlood, als ze redelijk kunnen schrijven ook een stabilopen.
Groet Hugnyt

winacoye

winacoye

10-09-2008 om 15:53

Wel

Bij ons krijgen kinderen met een slechte pengreep vanaf halverwege groep 3 een stabilopen. Omdat mijn oudste dochter in groep 6 nog steeds geen goede pengreep heeft en mijn jongste in groep 3 zelfs de stabilopen nog onmogelijk weet vast tehouden heb ik er voor haar alvast maar zelf één gekocht, ook meteen maar een potlood omdat ze daar de eerste tijd mee schrijven. In de hoop dat het ooit nog wat wordt.....

Ise

Ise

10-09-2008 om 16:04 Topicstarter

Wel een goede pengreep

Bij ons op school mogen alleen de kinderen die na lange tijd nog geen goede pengreep hebben (door fysieke beperkingen of zo), met een stabilo-pen of potlood schrijven. Maar wat kan er op tegen zijn om een kind dat wel een goede pengreep heeft met een stabilo te laten schrijven? Kun je een goede pengreep afleren?

Bastet

Bastet

10-09-2008 om 18:02

Ise

Door een stabilo leer je de goede pengreep niet af,is mijn ervaring.
Groetjes,\bastet

Sjillie

Sjillie

10-09-2008 om 21:47

Hier

krijgen alle kids uit groep 3 een stabilo potlood en als ze het schrijven onder de knie hebben een stbilo pen.

Voor thuis hebben we nu ok een stabilo potlood voor de kids.

Marleen

Marleen

10-09-2008 om 22:03

Waar te koop

Hoi,
Ik dacht dat je met zo'n pen juist een goede greep aanleerde? Of werkt dat niet zo? Ik wilde ook wel zo'n pen of potlood kopen, ik weet niet of ze ze op school hebben, volgens mij niet hier. Maar waar koop je ze?
Groetjes, Marleen

Puck2

Puck2

10-09-2008 om 22:15

Te koop

Stabilo's zijn overal te koop: kantoorboekhandels, Bruna, Primera, etc. Wel even opletten of je een linkshandige of rechtshandige moet hebben, daar zit dus verschil in.

Stabilo

Bij ons weet ik het even niet in groep 3 en 4. In principe schrijft iedereen daarna met vulpen. Bij kinderen waar dat altijd een enorm geknoei is of pennen om de week stuk zijn, is een stabilo toegestaan. De vullingen zijn wel duur. Maar Stabilo's zijn fijne pennen.
Wat betreft de pengreep in de bovenbouw, daar let ik wel op, maar als het niet goed is krijg ik het er absoluut niet meer uit.

Sandra

Sandra

25-09-2008 om 14:01

Juist een stabilo

Hallo,
Mijn zoon heeft een tijd fysiotherapie gehad vanwege slechte pennegreep. Juist op advies van haar schrijft hij nu met een stabilo-potlood (en niet met de schoolvulpen, daar kan hij absoluut nog niet mee overweg). Volgens de fysiotherapeut draagt een stabilo bij aan het ontwikkelen van een goede pennegreep. Sommige kinderen zijn motorisch nu eenmaal niet zo sterk, en hebben dit sort hulp odig.

Sandra

Hier ook

op advies van juf zelf trouwens een stabilo aangeschaft in groep 4. Nu zit ze in groep 5 en schrijft nog altijd met de stabilo. Heeft ook fysiotherapie ivm slechte motoriek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.