Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Helene

Helene

25-01-2012 om 14:37

Staking morgen

Jongste kwam net huis. Morgen is de school dicht ivm de lerarenstaking in Utrecht. De stakingsbereidheid onder de leraren op haar school is groot. Hoe is het bij jullie kinderen? Gatenkaasrooster? Ook vrij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

25-01-2012 om 14:39

Nog niks gehoord eigenlijk

zoon is nu nog op school...

Vrij

Zoon, VWO, is morgen vrij. Alle toetsen van morgen (want het is toetsweek) zijn verzet naar maandag. Zoon had me dat al eerder gemeld dan school zelf (die gister nog mailde).

Sancy

Sancy

25-01-2012 om 14:53

Ach

Hier heeft school het goed aangepakt vind ik. 2 weken geleden ging er een brief naar alle ouders dat er docenten zouden gaan staken en dat het schoolbestuur zich achter de staking schaart. Daarbij kwam ook de melding dat de lessen zo veel mogelijk zouden doorgaan en dat nadere informatie zou volgen.
Afgelopen maandag kreeg ik een mail van de coördinator met daarin de wijzigingen in het rooster. Er is zo geschoven dat de uitval óf aan het begin óf aan het eind van de lesdag valt.

Tussenuur

Dochter 2 heeft een tussenuur omdat één docent naar een stakingsdemonstratie gaat.

Van de school van dochter 1 verwacht ik niet dat docenten gaan staken, ik kreeg een paar weken geleden een soort dreigmailtje dat leerlingen niet mochten gaan staken en bij de lpa aangegeven zouden worden, want deze school meent dat ze aan de urennorm voldoen en zelden lesuitval hebben. Zou een mooie boel zijn als er dan wel stakende docenten zouden zijn.

skik

Kobalt

Kobalt

25-01-2012 om 15:40

Hier

Wij kregen een sterke brief van de directie met een waterdichte uitleg voor hun motivatie om achter de staking te staan.
De school is wel open, er is opvang voor kinderen die dat willen, maar er worden geen lessen gegeven. Ik vind het goed geregeld.

En mijn kinderen zijn erg blij met de vrije dag. Dochter gaat wel 's avonds helpen bij de open avond, want die gaat gewoon door.

Terpi

Terpi

25-01-2012 om 16:00

Zoon baalt

er wordt maar verdomd weinig gestaakt hier Maar hij mag niet klagen, de eerste 3 lesuren vallen uit en daarna het normale rooster.

Bendeguz

Bendeguz

25-01-2012 om 16:01

Hier niet

Zoon (vwo) heeft van school een brief meegekregen waarin staat dat school de staking steunt en het niet eens is met de plannen, maar dat de timing ronduit vervelend is (ivm projectweek met veel ingehuurde externen en een leuk programma voor de leerlingen). Ze staken dus niet of in elk geval niet schoolbreed.

anna van noniemen

anna van noniemen

25-01-2012 om 16:23

Hier ook

wel een aantal leerkrachten die mee gaan doen, maar er is wel school, hooguit wat minder uren. Zoon balen

Helene

Helene

25-01-2012 om 16:46

De kinderen zijn erg blij met hun onverwachte vrije dag. Wij hebben gisteren een brief gekregen waarin het bestuur heel helder uit heeft gelegd waarom zij de staking ondersteunt. Ook hebben veel leraren in de klas uitgelegd waarom ze staken. Voor toch een groot deel was het de beroemde druppel: tot hier en niet verder. Ze willen een signaal afgeven.
Het is trouwens ook heel uitzonderlijk dat er in deze regio gestaakt wordt. De 2 middelbare scholen in onze stad zijn allebei dicht.
Op nu.nl staat trouwens dat in ieder geval 164 scholen morgen dicht zijn.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-01-2012 om 18:04

Zoon vrij - school wel open

School is wel open, maar er vallen heel veel lessen uit. Voor zoonlief betekent dit een vrije dag, maar er zijn ook klassen die wel een paar uur les hebben.

Fiorucci

Fiorucci

25-01-2012 om 18:05

Hier...

Zoon is na het vierde uur vrij, normaal na het zesde. Geen gatenkaasrooster dus.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-01-2012 om 18:08

Aangepast lesrooster

Hier vallen de meeste lessen uit muv een les NASK waarvoor een repetitie staat. Zoon is nu bezig met een paar klasgenoten om per e-mail de docent ervan te overtuigen dat die les (2 blokuren) ook maar moet uitvallen en dat de repetitie naar volgende week verschoven wordt.
De school is verder wel gewoon open en er wordt gewerkt met aangepaste lesroosters. Ik sta volkomen achter deze staking en wens de docenten veel succes!

Vrij

Leek even dat het een aangepast rooster zou worden maar is nu toch voor iedereen vrij.
Zou dat nou helpen zo'n staking? Zou de overheid daar van onder de indruk raken? Zou die urennorm en daarbij de ophokuren nu minder worden?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-01-2012 om 18:10

Bericht

Ook hier ontvingen we een week geleden een mail/brief met de aankondiging van de staking morgen plus onderbouwing en dat het aangepaste lesrooster vanmiddag op de digitale leeromgeving te zien zou zijn. Prima gecommuniceerd vanuit school.

Gewoon naar school

Ze hebben de DD dagen (dwaze dagen). Van allerlei dingen die georganiseerd worden. Bij onze school zijn ze niet zo stakerig geloof ik.
G

Annet

Annet

25-01-2012 om 20:20

School bij minimaal twee lesuren

Als het minder is, is leerling vrij.
School is altijd al goed in het voorkomen van tussenuren dus in de meeste gevallen zal het wel lukken om de uren aan elkaar te plakken.
Oudste heeft poeziemiddag (plaatselijk gebeuren in de schouwburg). Dat gaat gewoon door.

Geen staking hier

Geen staking bij de VO school van mijn kind. Gewoon een hele dag les.
De leraren staken niet, de leerlingen mochten ook niet staken. Deden ze dat wel dan werd de leerplichtambtenaar ingeschakeld.
De directie heeft meermaals mails aan de uders over het onderwerp verzonden. De directie heeft in die mails aangekondigd de 1040 uren norm niet te zullen volgen, ook niet als het wet wordt.

We zullen wel zien wat de toekomst verder brengt.

marie

marie

25-01-2012 om 22:22

Wel staking

Hallo
Vorige week vrijdag vertelde oudste dat er morgen gestaakt zou worden en ze dan misschien vrij zou zijn.
En zij is inderdaad hele dag vrij. Ze zit op VWO.
Jongste (VMBO op dezelfde school) is om 11.45 uur vrij (i.p.v. 15.30 uur).
Er wordt dus wel gestaakt, maar niet door alle leerkrachten.
Onderstaand bericht staat op de website van school:
INFO Stakingsacties vakbonden donderdag 26 januari

Geachte ouders/verzorgers,
Donderdag 26 januari a.s. is door de vakbonden uitgeroepen tot een landelijke stakingsdag in het onderwijs. De vakbonden roepen hun leden op om op deze dag het werk neer te leggen. Naar verwachting zullen veel personeelsleden van onze school aan de oproep gehoor geven.
Binnen de scholen is er veel onvrede over de manier waarop de Tweede Kamer omgaat met de hoeveelheid te maken onderwijsuren per jaar. In 2009 constateerde de Kamer dat de norm van 1040 uren onrealistisch was. Mede op grond hiervan is naar tevredenheid van alle partijen gewerkt met een norm van 1000 uren. Tegen de wil van de minister in heeft de Kamer in november jl besloten terug te keren naar de norm van 1040. Zonder extra financiële middelen betekent dit een verhoging van de werkdruk, die in het onderwijs toch al als hoog ervaren wordt. Een grote werkdruk heeft invloed op de kwaliteit. Immers de kwaliteit van het onderwijs wordt in belangrijke mate bepaald door de man en vrouw voor de klas. Ook is de Kamer zich gaan bemoeien met de vakantieregeling voor onderwijsgevenden, terwijl deze vakantieregeling een zaak is van werkgevers en werknemers (cao-onderhandelingen) in het onderwijs. Verder is er veel zorg over de gevolgen van de bezuinigingen op het passend onderwijs ( mogelijkheden voor de leerlingen die zorg nodig hebben). De gevoelens van onvrede worden nog eens versterkt door de uitlatingen van sommige Kamerleden over het onderwijs en de onderwijsgevenden.
De directie begrijpt de zorg bij veel personeelsleden over deze gang van zaken. Voor velen is de maat vol en zij willen dit graag tot uiting brengen tijdens een landelijke bijeenkomst in Utrecht. Natuurlijk vinden we het wel jammer dat naar het middel van de staking wordt gegrepen. De vakbonden hebben echter het recht tot een staking op te roepen.
U dient er rekening mee te houden dat een belangrijk deel van de lessen op donderdag 26 januari niet door zal gaan. Wij zullen onze leerlingen zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van de wijzigingen in het lesrooster.

Met vriendelijke groet, namens de directie

Prakje

Prakje

26-01-2012 om 07:41

Hier één lesuur...

Zoon en vriendje hebben vandaag 1 Lesuur. Ze moeten 12,5 km fietsen (enkele reis). De heren gaan wel naar school en maken er maar een uitje van

Last minute wijziging

Eerst zou dochter één uur vrij hebben. Omdat ze vanavond een schoolactiviteit heeft op een andere locatie moest ik haar met de auto naar het metrostation brengen, anders zou haar fiets daar blijven staan en zou ze morgen een probleem hebben. Ze stond net op het station toen ze een sms-je kreeg dat ze de eerste drie uur vrij is. Ik was nog in de buurt, dus heb haar weer afgehaald. Dan moet ze zo voor één lesuur naar school (10 km verderop) en daarna doorreizen naar de avondlocatie (7 km terug). Nou, we stappen maar weer in de auto op weg naar het metrostation, hoewel ik er veel voor voel om haar ook een uurtje te laten staken.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.