Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Parel80

Parel80

23-08-2009 om 18:56

Start van vo

Officieel begint hier morgen het voortgezet onderwijs weer, maar mijn kinderen weten nog van niets. Er is geen brief geweest van school met in welke klas ze zitten, wanneer boeken ophalen (krijgen ze hier van school zelf), rooster halen, andere introductie-activiteiten (mss is er wel een kamp ofzo), etcetera.
Op de website van school is te vinden dat de leerlingen schriftelijk bericht krijgen, een berichtje van voor de zomer. Nou, niks brief gezien, en die verwacht ik morgen ook nog niet (want dan in het weekend verstuurd.
Is dit nou gebruikelijk of toch wel erg slordig van school? Mijn pubers vinden het trouwens allang best, zij hoeven niet zo nodig!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

23-08-2009 om 19:15

Slordig

hier zijn we gewend dat alle informatie voor het nieuwe schooljaar in de eerste week van de zomervakantie per post op de mat valt. Boekenpakket, laatste nieuwsbrief, informatie over de eerste schoolweek (welk leerjaar op welke dag hoelaat verwacht wordt om rooster etc. in ontvangst te nemen).
Daarnaast is al deze info ook op de website van de school terug te vinden
Erg slordig dus van de school van jouw pubers!

cqcq

cqcq

23-08-2009 om 22:35

Maar waarom niet gebeld?

Dit soort vragen snap ik nooit, waarom heb je gewoon afgelopen week niet een keertje gebeld naar de school van je kinderen? Kan ook zijn namelijk dat de brief best verstuurd is maar dat die niet aangekomen is (de PTT is niet meer wat die geweest is...). Hier ook nog geen bericht (dochter moet volgende week starten), maar als er dinsdag met de post nog niets binnen is ga ik echt wel even bellen.

Tirza G.

Tirza G.

23-08-2009 om 22:55

Cqcq

En dan verwacht je dat iemand de telefoon opneemt? Het is vakantie!

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-08-2009 om 00:44

Tirza

Geintje zeker?

reina

reina

24-08-2009 om 07:00

Bellen

Inderdaad, even bellen! Ik stuur regelmatig ;post voor een vereniging en regematig krijg ik 'klachten' dat iets niet is gearriveerd, dus daar kan het ook aan liggen. Midden in de vakantie bellen heeft weinig zin, dan zul je niemand treffen,maar de week voor de scholen weer gaan beginnen kan dat uiteraard wel.

Parel80

Parel80

24-08-2009 om 08:32

Tuut-tuut-tuut-in gesprek

We zijn natuurlijk niet dom. Pubers hebben altijd onderling veel contact en niemand heeft iets ontvangen. En bellen? Natuurlijk kon dat niet eerder dan vanochtend, en vandaag bellen we met minstens 3000 leerlingen tegelijk, dat wordt dus ook niks.
We wachten maar rustig af. Bij jullie is het dus anders? (dat was mijn eigenlijke vraag)

Bastet

Bastet

24-08-2009 om 10:20

Parel

Ja,ik had voor mijn jongste zoon,verse brugpieper,al voor de zomervakantie alle info in huis.Mijn oudste kreeg al die info al mee met zijn laatste rapport,op dezelfde school.Ook het jaarprogramma is al bekend,en staat op de site van de school.Ik vind dit erg slordig zeg!
Groetjes,Bastet

Alles al lang bekend

ruim voor de zomervakantie werden de brugklassers op school verwacht en konden ze kennismaken met hun nieuwe klas. Een erg fijne methode, geeft veel rust.
In de vakantie kwam de brief met de informatie over de eerste week.

cqcq

cqcq

24-08-2009 om 12:07

Wel mensen..

De leerkrachten beginnen veelal deze week al weer... alles voorbereiden en zo. Dus als ik morgen ga bellen verwacht ik zeker dat er iemand de telefoon op neemt.

Maar als niemand een brief gekregen heeft dan lijkt het op een foutje van de school.

Tirza G.

Tirza G.

24-08-2009 om 16:50

Nee hoor geen geintje

Hier hoef je écht niet een week vantevoren naar school te bellen. Er zijn dan wel al docenten en wat ander personeel, maar die nemen de telefoon niet op. Vakantie is vakantie. Pas op de laatste dag van de vakantie (hier: vrijdag 4 september) is er contact mogelijk op de boeken-ophaal-dag.

Tirza

reina

reina

24-08-2009 om 20:10

Tirza

Hier is de adminstratie al weer eerder aan de slag dan de docenten. Is dat op die school niet het geval? Da's wel lastig, ja!

cqcq

cqcq

25-08-2009 om 19:22

De ptt

\'(de PTT is niet meer wat die geweest is...)\'

Nee klopt zo heten ze al heeeeeeel lang niet meer

En dat was geen verschrijving... ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat de postbezorging in de tijd van de Postbode een stuk accurater was dan nu...

Maar ben benieuwd hoe het afgelopen is met de draadjes starter? Is er al duidelijkheid?

Hier nog niet... maar inmiddels wel bericht op de site dat er donderdag roosters zullen zijn (niet dat wij daar wat aan hebben want de roosters staan achter de log-in die we ook niet hebben... maar ze zijn donderdag en vrijdag wèl telefonisch bereikbaar voor vragen.

Bastet

Bastet

26-08-2009 om 14:32

Over de post

Over de tnt,ik weet dat zij heel hard werken,en dit met minder man moeten doen dan voorheen.Overigens heb ik hier zelden tot nooit post die te laat is!
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet

26-08-2009 om 14:32

Ps parel

Hoe is het gegaan,de eerste schooldag??
Groetjes,Bastet

Saartje

Saartje

26-08-2009 om 20:42

Op site

Hoi Parel

Hier op site staat hoe laat ze maandag op school moeten zijn voor rooster, verder nog geen klassenindeling bij bovenbouw.

Ze willen dolgraag weten of ze nog bij elkaar in de klas zitten maar moeten nog even geduld hebben.

en al meer duidelijkheid?

succes

saar

neteret mut

neteret mut

26-08-2009 om 22:48

Bij ons

hebben ze voor de vakantie een papier bij hun rapport in gehad waarop staat wanneer ze boeken moeten halen ( dinsdag) en de dag daarop beginnen de lessen ( woensdag 2 sept dus, gewoon om half 9 en dat is dan sowieso een korte dag omdat ook de middelbare scholen standaard vrij zijn op woensdagmiddag). Overigens zijn alle scholen hier ( belgie) vanaf midden augustus telefonisch bereikbaar en kun je denk ik ook zo binnenlopen ivm alle inschrijvingen die dna nog gedaan worden. Totaal anders dan in NL.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.