Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Noname

Noname

30-08-2009 om 17:52

Stoeltje te groot

Mijn dochter van 5 jaar is vorige week begonnen in groep 3. Nu zit ze aan een tafeltje en op een stoeltje dat te hoog is voor haar. Ze kan met haar benen niet op de grond komen. Kleinere tafeltjes bestaan niet (althans die heb ik niet gezien in de klas). Moet ik hier iets van zeggen tegen de juf?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zou ik wel doen

Je kind moet met de voeten op de grond kunnen. Of ze moet een voetenbankje hebben.
Er bestaan vast kleinere stoeltjes, mijn echte ienimini-dochter had ook een passende stoel in groep 3. Samen met nog een kindje had ze het kleinste model stoel en tafeltje wat de school had voor groep 3. Van Marko schoolmeubelen.

Natuurlijk even melden bij de juf. Voor een goede lichaamshouding is het belangrijk dat tafel en stoel de juiste hoogte hebben.
Had ze in groep 1 en 2 wel een kleinere tafel/stoel? Als de "standaard" groep 3 maat te groot is, kan er dan geen groep 1/2 maat voor haar in de klas gezet worden? En anders een voetenbankje, zodat haar voeten niet steeds in de lucht bungelen.

Jvo

Jvo

30-08-2009 om 19:21

Zeker

Ik zou er zeker iets van zeggen, het is gewoon belangrijk dat ze goed kan zitten.

Toen mijn oudste naar de bovenbouw ging (1.22 in groep 6/7/8-combi ) kon hij gewoon z'n eigen tafel en stoeltje meenemen. Alle kinderen, in de hele school, zitten op passend meubilair, hoe groot/klein ze ook zijn

Zeker iets van zeggen, bij ons hebben de kinderen voetenbankjes.

mar-ank

mar-ank

30-08-2009 om 19:56

Bekend probleem

Hier op school is het ieder jaar weer een probleem. Mijn jongste is klein voor haar leeftijd. En ieder jaar begint ze aan een tafel die te groot is. De redenering is; ze groeit, dus in de loop van het jaar is hij de goede maat. Maar bij even doorvragen (want ik was het er niet mee eens dat ze daar op moest wachten, bovendien groeit ze heel langzaam) bleek het probleem eigenlijk te zijn dat ze gewoon niet genoeg kleinere tafels en stoelen hadden, die waren allemaal in andere groepen in gebruik. De groep onder hun is een hele grote, dus daar is al het meubilair voor in gebruik. Volgende week gaat ze beginnen in groep 5, en ik verwacht weer hetzelfde probleem. Maar ik blijf door strijden voor een passende tafel!
Mijn oudste dochter heeft trouwens het omgekeerde probleem; ze is lang voor haar leeftijd. Dat is echter meestal wel op te lossen, omdat de groep boven haar toevallig een kleine groep is, en daar is meestal wel meubilair over.

Hetty,*

Hetty,*

30-08-2009 om 20:45

Hier ook

Juf kwam de 2e dag al naar me te om te vragen of ze een voetenplankje moecht laten maken voor Kian omdat hij niet met zijn voeten aan de grond kan komen. Lagere tafel en stoel was voor haar geen optie omdat hij dan altijd aan dezelfde tafel zou moeten zitten als enige van de klas (groep 3). Voetenplankje is vorige week ook al gemaakt, goed hè?
Groetjes Hetty,*

Jvo

Jvo

31-08-2009 om 08:54

Pelle

De kinderen in groep 1 en 2 blijven de hele dag staan? Als ze afgelopen jaar een kleine tafel had dan zou dat dit jaar dus ook weer moeten kunnen.

Mijn zoon was natuurlijk óók klein toen hij in groep 3 kwam (hij is erg klein, maar ook nog eens een vroege leerling), maar hij heeft altijd passend meubilair gehad. Vanaf dag 1 bij de kleuters tot nu.

School meet bij ons de kinderen 2x per jaar en past de tafels en stoelen daarop aan. Of als ze in de loop van het jaar zien dat een kind gegroeid is wordt er ook weer geschoven.

Hier heeft elk kind een passende stoel

dochter is erg lang en had een passende stoel nadat we er een keer wat van gezegd hadden. eerst was het nml dat de "grote"kleuters dus een grote stoel kregen, ook al waren ze kleiner. dat is toen dus terug gedraaid en vanaf dat moment is het prima gegaan. Ook buurjongetje wat ERG klein is heeft een passend stoeltje.Gewoon uit een andere klas geruild met een kindje wat daar weer langer is. Oke het is en lager tafeltje in het groepje waar hij zit maar om nou steeds je voetenbankje mee te moeten nemen naar de kring lijkt me ook niet echt handig?

Vic

Vic

31-08-2009 om 12:37

4 maten tafeltjes

Bij mijn oudste in de klas (groep 7) staan wel vier maten tafels en stoelen. Dat kan ook niet anders met kinderen die variëren in lengte van 1,36 tot 1,60 m. Ook in de kleuterklassen zijn verschillende formaten stoeltjes.

Jvo

Jvo

31-08-2009 om 12:38

Hier

Hier dus 3 klassen bij elkaar (3/4/5, 6/7/8). Kinderen schelen daardoor tot 4 jaar in leeftijd en misschien wel 30cm in lengte. Omdat ze allemaal door elkaar zitten zijn alle groepjes combinaties van verschillende hoogtes tafeltjes en stoeltje (en ja, iedereen heeft dus een vaste plek, al wisselen ze wel regelmatig).

Een voetenbankje vind ik niet handig, ze werken hier regelmatig bij andere kinderen aan tafel, zitten in de kring, nemen hun stoel mee naar 'n voorstelling. Daar zou ik dus geen genoegen mee nemen.

Gelukkig ziet onze school het belang van een goede zithouding wel in, en is dat nooit punt van discussie geweest.

Hetty,*

Hetty,*

31-08-2009 om 22:28

Voetenbank juist wel de oplossing

Kleinere stoel betekent immers ook kleinere tafel en dus niet meer kunnen wisselen van werktafel en als enige altijd aan dezelfde tafel moeten zitten. Kian gebruikt het voetenplankje goed. In de kring heeft hij hem niet nodig, dat zijn lage bankjes. Aan de tafels zitten ze steeds zo'n 3 kwartier te werken, dus dat slepen valt wel mee. En hij heeft een hele coole felgroene voetenbank
Groetjes Hetty,*

Mariska

Mariska

09-09-2009 om 14:41

Hetty

Wel slim dat voetenbankje... Mijn dochter (nu 8 jr) begon dit schooljaar aan een groep 5 tafel maar bleek veel te groot en voeten idd niet op de grond. De groep 3 tafel en stoel voegt ook in groep 5 voor haar nog steeds het beste Haar reactie: ik ben wel de oudste van de klas en zit in groep 5 maar heb de kleinste tafel en stoel Er is nog 1 meisje dat kleiner is als zij en dat schept ook weer een band

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.