Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-06-2010 om 10:28
Hallo,
weet iemand hoelang je erover mag doen om een 100 veld van tafeltjes te maken?
Mijn dochter zit in groep 5 en moet een bepaalde tijd halen om op de volgende soort sommen over te mogen gaan. Ik vind dit eigenlijk een hele rare regeling, daar zij echt heel graag deze sommen gaat doen en de tafeltjes al lang foutloos maakt, alleen die tijd niet haalt. Hoe gefrustreerd kun je ze maken vraag ik me dan af.
15-06-2010 om 14:48
Forum is handiger
Dat is inderdaad wel handig ja, maar de juf had ik nu ziet zo snel voorhanden, jullie wel ![]()
Natuurlijk moeten ze dit ook in groep 4 doen maar groep 5 gaat het tandje denk ik wat hoger?
Ze doet 3 minuut 2 over 100 tafelsommen en dat is dus niet snel genoeg om over te stappen op de volgende sommen.Hoe snel ze ze wel moet maken kan ze me niet vertellen. Ze maakt ze wel foutloos to max. 2 fout. Ik vraag me af of dit niet een heel gefrustreerd kind opleverd.
15-06-2010 om 16:46
Landelijk iets
Ik dacht dus dat dat wel was, een soort landelijk iets waar iedereen zich aan houdt, net zoals als DMT, maar daar vergis ik me dan blijkbaar in. Ik heb jouw draadje niet gelezen maar zal eens kijken.
Over die fouten, dat heb ik ook al tegen haar gezegd maar voor iemand die het wel kan is het moeilijk om dan maar wat sommen over te slaan, evt fouten te maken, alleen om het maar sneller af te hebben.
Over die volgende stap sommen kan ik je niet 100 % wijzer maken, alleen wat mijn dochter me verteld en dan denk ik dat het gaat om de sommen .x9=54, omdat dit ook de tafels betreft. Die vindt ze leuk om te maken, kent ze ook, maar mag ze niet doen omdat ze de normale 100 veldjes niet binnen de tijd haalt. En aangezien het een snel afgeleid persoontje is zal ze daar altijd wel moeite mee blijven houden. Dan vind ik het van de domme dat ze dat niet mag doen alleen omdat ze het niet precies binnen de aangegeven tijd haalt, en ik neem aan dat dat geen minuut zal schelen met hetgeen ze nu laat zien.
15-06-2010 om 21:48
Ik kan me herrinneren..
Bij mijn dochter in de klas waren ook veel kinderen gefrustreerd. Met name omdat de toets op de computer gemaakt werd en de meeste kinderen nog niet snel genoeg konden typen ....
16-06-2010 om 15:38
Net van de week gevraagd aan juf
Hoi, ook ik heb een kind in groep 5 zitten. 20 sommen moet ze in 60 seconden kunnen maken. Ik heb het net gisteren aan juf op school gevraagd
Groetjes