Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mama Miran

Mama Miran

09-12-2008 om 10:41

Te veel vakantie?

Goeiemorgen moeders,

Ik wil graag weten hoe jullie over het volgende denken;
Mijn dochter zit op de basisschool in groep 5. Nu heb ik opgemerkt dat zij 2 weken meivakantie heeft (wat normaal is) vervolgens een week naar school moet en vervolgens weer een week! vrij is! "vakantie" staat erbij. Ik vind het raar!! Ik wil graag jullie mening weten...

Groetjes een mama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niemie

niemie

09-12-2008 om 13:24

Foutje

Is er niet gewoon een foutje in het vakantierooster geslopen? Heb je het al op school nagevraagd?

San

San

09-12-2008 om 13:32

Vraag het de school

Tja, je kunt hier roepen dat je het zóó raar vindt, maar wat kun je ermee? Stap naar de directeur en vraag hoe het precies zit. Hij/zij gaat hierover, en kan uitleg geven, niet wij.

MaximeM

MaximeM

09-12-2008 om 15:06

Hier is het zo

Hoi,

Hier hebben ze 2 weken mei vakantie, dan een week naar school en de week erop alleen maandag t/m woensdag naar school ivm hemelvaart. Het kan zo zijn dat jullie school die 3 dagen extra gebruikt voor bijvoorbeeld studiedagen voor het team. Veel ouders zijn juist blij met een extra weekje, dan kan je tenminste iets doen. Wij hebben een paar losse studiedagen door het jaar heen maar gekoppeld aan een paar dagen vrij is natuurlijk heel handig. Dus ik denk dat het zo zit, maar als je het navraagt dan weet je het zeker.

Maxime

Inge M

Inge M

11-12-2008 om 13:24

Precies! uren uitrekenen

Reken uit hoeveel uren per schooljaar naar school gaat. Daar zijn gewoon normen voor. Biedt school minder uren dan die norm, dan hebben de kinderen teveel vrij.
De normen heb ik zo snel niet bij de hand.

tonny

tonny

11-12-2008 om 23:05

Feestdagen vallen soms erg onhandig

en daardoor ontstaan soms die rare vakanties/vrije dagen.

Vorig jaar viel Pasen extreem vroeg. En hemelvaartsdag en bevrijdingsdag waren op dezelfde datum (dat herinner ik me want ik was jarig
Nu valt het allemaal weer anders en ze kunnen moeilijk hemelvaartsdag en tweede pinksterdag de school openstellen omdat er al twee weken meivakantie is geweest.

Studiedagen koppelen aan een (week) vakantie gebeurt vaker, soms is dat handig (en kun je een goedkoper weekendje weg boeken of zo) en soms niet (vanwege je werk of vanwege het feit dat kinderen op het VO die dag(en) niet vrij zijn.

Het is allemaal wel te overzien, als je het maar lang genoeg van tevoren doorkrijgt.

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.