Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2010 om 01:11

Toch even delen:-)

Mijn oudste dochter is begonnen op vmbo basis, daarna mbo 2, toen mbo 3 en vanavond heeft ze te horen gekregen waar ze zo op hoopte: ze mag een jaar overslaan en na de vakantie gelijk naar mbo 4, 2de leerjaar. Ze heeft er hard voor gewerkt en dat is niet onopgemerkt gebleven. Ik ben trots op haar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

18-05-2010 om 06:32

Kaaskopje

Super! Ja mag zeker trots op haar zijn!!

Koel!

Way to go!
Groet,
Miriam Lavell

Puck

Puck

18-05-2010 om 08:49

Kanjer

Kaaskopje, je dochter is een Kanjer met grote K en heel veel doorzettingsvermogen. Daar mag je met recht trots op zijn.

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 09:04

Zeker trots

Daar mag je als moeder zeker trots op zijn, met een dochter die zo haar idealen wil bereiken!

emma43

emma43

18-05-2010 om 15:26

Wauw

Geweldig!!!!!!Voor een meisje als jouw dochter heb ik een hoop respect,knap.
Wat zullen jullie trots zijn,heerlijk!!!!!

Tirza G.

Tirza G.

18-05-2010 om 17:18

Goeie help

Wat een doordouwer! Leuk hoor!

Tirza

Bastet

Bastet

18-05-2010 om 18:33

Fijn!

Heel fijn zeg,geweldig!
Groetjes,Bastet

Sawo

Sawo

18-05-2010 om 21:08

Super

Hoi Kaaskopje

Wat zul je trots zijn, een echte doorzetter die dochter van je.

Saar

Jujube

Jujube

18-05-2010 om 23:33

Wauw!

Groot respect voor je dochter, Kaaskopje! Ik kan me voorstellen dat je heel erg trots op haar bent.
Groet,
Jujube

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2010 om 00:46

Dank jullie wel

En dat allemaal omdat ze juf wil worden

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2010 om 00:53

Misschien is het ook een opsteker

voor ouders met een kind die op basis moet beginnen. Er kan daarna nog zoveel gebeuren.
Dochter slaat dus het examenjaar van mbo 3 over, dat leek niet helemaal duidelijk toen ik het net overlas.

Tineke

Tineke

19-05-2010 om 16:48

Wat een loopbaan!

En daarna aanlooproute Pabo, en dan pabo verkort! Zij komt er wel!
Gefeliciteerd!

Mariska

Mariska

19-05-2010 om 16:52

Kaaskopje!

Je mag met rechts trots zijn op je dochter: wat een doorzettingsvermogen! APPLAUS!

Mariska

Mariska

19-05-2010 om 16:53

S te veel

met recht

Jujube

Jujube

19-05-2010 om 20:11

Mariska

Haha, ik dacht al; meteen een stemadvies?

Grasmus

Grasmus

19-05-2010 om 23:07

Kaaskopje

Hier een moeder die blij is voor jou en je dochter, maar ook voor onze dochter inderdaad. Ze zit nu nog op de basisschool maar zal waarschijnlijk vmbo (basis/kader?) met lwoo gaan doen. Al eerder las ik mee over de stappen van jouw dochter en vind het heel erg knap en zie ook voor die van ons de toekomst helemaal niet zo slecht in. Ook zij is wel zo'n type 'doorzetter' als jouw dochter, knap hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2010 om 01:56

Grasmus

Het is leuk om elkaar zo te motiveren Mijn dochter had afgelopen jaar een meisje in de klas die van praktijkonderwijs afkwam. Die had zich dus opgewerkt van praktijkonderwijs naar mbo 3. Dat moedigt aan. Succes met je dochter

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2010 om 01:58

Mariska

Dan wordt dat wat mij betreft een paarse trots

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2010 om 13:32

Pelle

Ze heeft 4 jaar over de vmbo basis gedaan, 2 jaar mbo 2, 1 jaar mbo 3, ze moet nog 2 jaar mbo 4 en dan de pabo. Ze heeft na de mbo dus 9 jaar over het stuk vo en mbo gedaan. 2 jaar langer dus vergeleken met een traject zoals bij mbo 4 hoort, vmbo g/tl en dan naar mbo 4. Mijn jongste gaat komend jaar ook naar mbo 4, ze komt van de havo, en stroomt in als was ze een vmbo tl-leerling. Ze begint dus bij de eerste en moet dan 3 jaar. Daarom ben ik ook wel blij voor de oudste dat ze het 2de jaar mbo 3 over mag slaan anders zat ze bij haar 2 jaar jongere zus in de klas en dat kan niet hè?! Ze vinden het wel leuk om weer op dezelfde school te zitten.

tonny

tonny

21-05-2010 om 09:27

Wat leuk zeg!

Dat is een opsteker voor haar zelfvertrouwen, hartstikke fijn!

Dochter hier maakte ooit een waardeloze CITO in groep 8, ze had daarmee naar een lage vorm van VO gemoeten maar de meester heeft zich ervoor ingezet dat ze naar de mavo mocht - hij zag dat die uitslag niet klopte met de praktijk van het schoolleven.
Na mavo MBO 3, MBO 4, (allemaal 'leren en werken) en vorig jaar heeft ze een HBO-diploma gehaald.

Het gaat niet persé mis als iemand niet meteen 'zo hoog mogelijk' instroomt bij vertrek van de basisschool.

Snap ik niet

Kaaskopje:"Mijn jongste gaat komend jaar ook naar mbo 4, ze komt van de havo, en stroomt in als was ze een vmbo tl-leerling"
Na een havo diploma?
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2010 om 19:38

Miriam

Nee, de jongste heeft een minder voorspoedige schoolcarrière. Ze heeft in de 2de een herkansing gekregen voor vwo, haalde dat niet en ging verder in havo, bleef daarmee alsnog in de 2de zitten en nu in de derde heeft ze ook te weinig punten om over te mogen. En dan is het over en uit.

Mag

Pelle:"Als ze geen overgangsbewijs heeft naar 4 havo, mag ze dan wel naar het mbo?"
Ja. Als de mbo school dat goed vindt wel.
Groet,
Miriam Lavell

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2010 om 21:01

Overgangsbewijs van 2 naar 3 heeft ze wel

Bovendien is ze leerplichtig dus denk ik dat het mbo hier ook soepel mee om móet gaan. Of niet Miriam?

Nee, hoeft niet

Kaaskopje:"Bovendien is ze leerplichtig dus denk ik dat het mbo hier ook soepel mee om móet gaan. Of niet Miriam?"
Nee hoor. De school moet helemaal niks.
Groet,
Miriam Lavell

School beslist

Pelle:"In \'mijn\' tijd had je echt een overgangsbewijs naar Havo 4 nodig om op MBO4 (?) te komen. "
Dat is formeel nog steeds zo. Maar de toelatingsbeslissing is uiteindelijk aan de school zelf. Met een overgangsbewijs heb je geen recht op toegang (de school mag je weigeren), zonder overgangsbewijs kun je toch toegelaten worden.
In de praktijk hangt toelating vooral af van het aantal leerplaatsen, stageadressen en vraag naar personeel dat door de betreffende opleiding wordt afgeleverd.
Of eigenlijk hangt op school mogen blijven vooral daarvan af. Ook mbo scholen hanteren de 1 oktobergrens. Na 1 oktober (na telling voor subsidie) worden de 'hopeloze gevallen' alsnog weer uit de opleiding gezet.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.