Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-02-2012 om 22:34
Wie weet wat toegepast schrijven inhoudt in groep 3?
05-02-2012 om 23:44
Marketing
Ik vrees dat een methodemaker iets heel eenvoudigs een deftige naam heeft gegeven en dat het voltallige schoolbestuur daar als een blok voor is gevallen.
Toegepast schrijven in groep 3, dat is.... ik gok... schrijven in het schrijfschriftje (netjes op de lijntjes).
Groet,
Miriam Lavell
06-02-2012 om 00:17
Opgezocht
Ik had ook geen idee en ik heb eens even gegoocheld. Maar het is schrijven met de juiste schrijfhouding en tijdens het schrijven ook letten op de spelling en taalvaardigheid.
Iets verder las ik ook dat toegepast schrijven,schrijven is, met een bepaald doel.Dus bijvoorbeeld kort en zakelijk kunnen schrijven.
Dus inderdaad, de naam van een methode,aangekleed met gezellige kaartjes en leuke opdrachten.
07-02-2012 om 16:36
Hm... beetje vaag is het wel.
Zoonlief wordt namelijk ook apart getoetst op metodisch schrijven, spelling en letterkennis...
Ik zal juf er eens naar vragen....
Kom er op terug!