Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2012 om 17:45
Ik heb hier onlangs een posting gezet over mijn zoon die gepest werd en uiteindelijk door het lint ging.
Ik wil jullie even op de hoogte stellen over de positieve wending die de situatie heeft genomen, nadat de school aktie heeft genomen.
Mijn zoon gaat weer met plezier naar school, hij doet opdrachten met de groep jongens, de jongens bieden hulp aan als hij iets niet snapt en andersom, er is ook duidelijk verbetering te zien in zijn cijfers.
Na een lange ziekte is een van de pesters teruggekomen op school, die niet wist dat er aktie ondernomen was op het pestgedrag door school. Hij ging op oude voet verder, waarop een andere voormalige pestkop het initiatief heeft genomen om samen met mijn zoon het gesprek met deze jongen aan te gaan over wat er allemaal is gebeurd en besproken. Vervolgens hebben ze met zijn drieën met de mentor gesproken en is de jongen op de hoogte gesteld van de afspraken die zijn gemaakt en de consequenties die bepaald gedrag zal hebben.
Allemaal heel positief dus, ik ben heel blij dat de aanpak van de school succes heeft gehad.
09-02-2012 om 18:00
Kippenvel
Met kippenvel zit ik je bericht te lezen. Zo kan het ook gaan! Wat fijn!