Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
amk

amk

08-04-2009 om 18:48

Uit de bladen: Prinses Amalia eerder naar groep drie!

Prinses Amalia eerder naar groep drie!
Met nog geen tien weken school te gaan, gaat PRINSES AMALIA naar groep twee! Zo kan zij na de zomervakantie in groep drie geplaatst worden. Dit tot grote woede van de ouders van haar medeleerlingen, die niets begrijpen van deze overstap.

Ze is geboren in december 2003, dus dan moet ze toch ook gewoon na de zomer naar groep 3! Wat is dit nu weer voor onzin.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

08-04-2009 om 18:51

Hm, welk blad?

Welk blad is dat, Angela? Zeker weer de Telegraaf of de Privé?

amk

amk

08-04-2009 om 19:03

De 2e idd

Goed gegokt guinevere

marie

marie

08-04-2009 om 19:24

Zit toch al in groep 2?

Hallo
Ik denk dat de Telegraaf zich (weer eens) niet goed "ingelezen" heeft. Volgens mij zit ze namelijk allang in groep 2 (daar was vorig jaar nogal wat commotie over).
En ze hoort inderdaad na de zomervakantie naar groep 3 te gaan.
groetjes

Nasha 1st

Nasha 1st

08-04-2009 om 19:38

niks bijzonders, ze is van 2003 (net als mijn tweeling) en gaat dus na de zomer gewoon naar groep 3, zoals het hoort! Goede school, die van Amalia!

decembermama

decembermama

08-04-2009 om 19:55

Nou

hier niet hoor. Een dochter van eind december 2003 en volgend jaar naar groep 2 (net als de andere okt-nov-dec leerlingen).. Zo gewoon is dat nog niet hoor...

Janna3

Janna3

08-04-2009 om 20:23

Gelukkig toch...

Hier een zoon uit december 2002 die "gewoon" naar groep 4 gaat na de zomervakantie. De oude 1-oktober regel is al eind jaren 80 afgeschaft. Helaas houden veel scholen er nog angstvallig aan vast...

Zoonlief van december 2003.....

....gaat na de zomervakantie naar groep 2 en een heleboel andere 'late' leerlingen in zijn klas ook. Ik geloof dat er 1 jongen is van november 2003 die wel naar groep 3 gaat (die zit nu dan ook al in groep 2).

Groetjes,

Biancka

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-04-2009 om 20:58

Eindeloze discussie

Dames dames, is er over dit onderwerp nu echt nog niet genoeg gediscussieerd? Je kunt je er vreselijk druk om maken, maar er zijn nu eenmaal ontzettend veel scholen die een oktober-grens hanteren. (dat is de afgelopen jaren op dit forum wel duidelijk geworden). En Amalia zit op zo'n school. En ja, zij gaat dus 'versneld' door, want op die school is dat niet gebruikelijk.

amk

amk

08-04-2009 om 21:14

School hanteert januari

ik heb even de schoolgids doorgelezen. Ze gaat dus helemaal niet versneld. Er staat expliciet in dat kinderen gewoon door stromen en eventueel langer gekleuterd mag worden.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-04-2009 om 21:45

Precies amk

school doet het dus zoals het eigenlijk hoort, al die andere scholen hier genoemd niet...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-04-2009 om 22:21

Dus....

"ik heb even de schoolgids doorgelezen. Ze gaat dus helemaal niet versneld. Er staat expliciet in dat kinderen gewoon door stromen en eventueel langer gekleuterd mag worden."

Maar jij start zelf - enigszins verontwaardigd geloof ik - dit draadje. Waar maak je je nu precies druk om? Dat 'de bladen' iets schrijven dat - volgens de letter van de wet - niet helemaal correct (maar wel de praktijk op de meeste scholen) is?

By the way (kan het niet laten): volgens mij zegt de schoolgids toch echt iets anders. Namelijk dat 'de ervaring leert dat kinderen niet te jong het leerproces in moeten, dat ze dan op hun tenen gaan lopen, en ze daarom vooral lang genoeg moeten rijpen in de kleutergroep. En dat dit vooral geldt voor de jonge leerlingen (juni-september). '
Of te wel: deze school ziet Amalia wel degelijk als een versneller.

jikke

jikke

09-04-2009 om 09:29

Nou

Nou dat zou nog een logische reden zijn ook.

Waarom

zouden andere ouders woedend zijn, omdat hun kinderen dan niet meer bij Amalia in de klas zitten of dat zij eerder doorstroomt? lees hier heel vaak draadjes over kinderen die eerder doorstromen,omdat ze zo goed zijn, misschien is zij ook wel heel goed ,stond dat er niet bij in het artikel?
krulleke

Nasha 1st

Nasha 1st

09-04-2009 om 19:36

Vic

Vic

10-04-2009 om 10:46

Volkskrant

Vanmorgen stond het ook in de Volkskrant. Blijkbaar vindt men het toch echt nieuws.

Oorzaak en gevolg

Het feit dat er een draadje over dit onderwerp wordt gestart, betekent dat er dus bij menigeen interesse is voor dit soort informatie en dus wordt er gepubliceerd.
Ik vind het nogal hautain om te doen alsof de 'de bladen' zich met dit soort berichten op een discutabel nivo begeven, terwijl we hier er net zo hard aan mee doen.

Dit draadje legitimeert dus de publicatie van dit soort informatie. Dat de informatie onjuist is - lijkt te zijn-, is verwijtbaar en slordig maar doet daar niets aan af.

Massi Nissa

Massi Nissa

12-04-2009 om 07:35

Ja, die kinderfeestjes (ik ga licht ot)

Ik hoorde pas dat er in Wassenaar heel wat moeders onder hoogspanning leven: een speelafspraakje met Amalia is het hoogst haalbare doel in hun leven, zo'n beetje. Volgens mij klopt dat wel een beetje, hoor. Ik woonde vroeger in een dorp met relatief veel BN'ers en daar speelde een beetje hetzelfde op het schoolplein: wie mag er bij de Brandstedertjes spelen vandaag?
Groetjes
Massi

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2009 om 14:29

Kinderfeestje amalia...

ik zou het niet eens willen zeg....zoveel bewakers erbij....nauwelijks kans een beetje vrij te spelen....

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2009 om 19:32

Ja..

dan ga je er van uit dat Lex en Max het feestje ook thuis houden Ze kunnen niet even lekker naar een Ballorig ofzo....

Bennikki

Bennikki

13-04-2009 om 21:59

Ik was op een feestje in wassenaar..

Vrienden van ons wonen er en gaven afgelopen herfst een groot feest. Op een gegeven moment sprak ik met een beetje bekakt stel, en kwam het gesprek op Amalia..
De vrouw van het stel kweelde: 'Onze oudste dochter zit op balletles met Amalia, ik vind dat zooo énig voor onze nanny!'

Onze vrienden zeggen dat ze hun dochter expres op een andere school hebben ingeschreven als Amalia (ze zijn even oud, hun dochter gaat overigens ook gewoon naar groep 3) omdat ze de school waar Amalia op zit niet goed vinden. Pfff.

Groetjes,
Bennikki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.