Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-11-2011 om 22:41
Vorige week VO gesprek gehad op school, kind mag naar VWO (NIO score 138). Meteen van juf de vraag of wij na willen denken wat kind boeit, want ze wil hem meer uidaging bieden, want hij moet zich niet gaan vervelen. Zij weet niet waarmee ze hem kan boeien. Met rekenen bijvoorbeeld werkt hij in een apart schrift, maar moet hij soms ook dingen voor vragen (mag ik op internet, mag ik spullen pakken) waar juf dan weer geen tijd voor heeft, of hij lang op antwoord (op zijn beurt) moet wachten. Dat demotiveert hem erg.
Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt ? Ik weet zo even niets. Hij is erg geïnteresseerd in techniek en wiskunde-achtige activiteiten. En aardrijkskunde....Ik vrees dat het dit jaar uitzitten wordt totdat hij naar het VO kan.
10-11-2011 om 09:06
Waarom?
Waarom uitzitten? De leerkracht toont zich gemotiveerd en vraagt om je imput. Dan kun je toch prima rond de tafel? Liefst met zoon zelf lijkt me, dan kun je gelijk de praktische problemen bespreken.
10-11-2011 om 09:24
Groep 8
Vervelen en je tijd uitzitten. Dat gebeurt wel meer kinderen in groep 8. Een ervaren leerkracht uit deze groep heeft al vaker met dit bijltje gehakt. Mijn zoon hoefde niet op internet voor uitdagende rekenopdrachten. De school heeft daarvoor een rekenprogramma en als het gewone rekenwerk af is kon zoon zich daar vermaken.
Je zoon is geïnteresseerd in Aardrijkskunde. Misschien kan hij een extra werkstuk maken over een bepaald land en daarbij info geven over inwoners, beroepen, infrastructuur enz. en dit verwerken in tabellen en grafieken.Gelijk weer wat wiskundigs erbij.
Er zijn vast meer leerlingen die al klaar zijn met de basisschool en dan kan juf ze apart aan het werk zetten.
Ik zie het probleem ook niet zo. Juf vraagt aan jou ideeën wat je zoon zou interesseren. Dit kan ze natuurlijk beter met je zoon overleggen.
10-11-2011 om 22:12
Economie?
Er is genoeg te verzinnen met de eurocrisis nu.
De oorsprong van geld, de goudstandaard, de problemen nu en de oorzaak daarvan (schulden).
Misschien kun je hierbij aansluiten: http://blogs.z24.nl/boumans_blog/2011/10/leerlingen-van-gymnasium-apeldoorn-willen-wat-weten-over-goud.html