Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Alexandra

Alexandra

16-04-2010 om 14:29

Veranderen groepsgedrag groep 7

Mijn zoon zit in groep 7. Hij zit in een grote klas (32 kinderen), voornamelijk jongetjes, slechts 8 meisjes. Er zijn twee docenten. Een docent kan de klas redelijk goed aan, de ander heeft de klas slecht onder controle. Er zijn een paar kinderen die heel erg druk zijn en een deel van de klas mee nemen in hun drukke gedrag. Gevolg: regelmatig (dagelijks) chaos in de klas. De docenten zijn vnl. bezig de klas rustig te krijgen, de aandacht voor de leerpresaties neemt af. Ik merk het o.a. aan de schoolprestaties van mijn kind en het gebrek aan plezier in school. Individueel zijn het allemaal leuke kinderen maar als groep is het vreselijk!. Niets is tot nu toe gelukt om het gedrag van de klas te veranderen.
Nu heb ik een keer iets gelezen over groepsgedrag en hoe dat veranderd kan worden, het had te maken met een theorie over een apenrots en/of iets met pinquins (echt waar !!!!) in een kinderblad (Kinderen of zo of J/M). Heeft iemand hier wel eens iets over gehoord en kan mij op weg helpen naar een geschikte aanpak van zo'n klas?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.