Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Martine-9

Martine-9

18-05-2009 om 16:54

Verdeling vwo/havo/vmbo

Ik begrijp iets niet.

Op het Journaal vanmorgen werd gezegd dat de eindexamens zijn begonnen en dat het merendeel (meer dan 60%) van de kandidaten eindexamen doen op een van de VMBO-niveaus.
Ik meen me ook te herinneren dat 60% van de leerlingen in het middelbaar onderwijs op het VMBO zit. Omdat dat 4 jaar is, en de andere niveaus 5 en 6 is het per leerjaar volgens mij dan zelfs een hoger percentage of denk ik nu precies verkeerd om?

Nu lees ik net in het Parool dat in Amsterdam 6515 kinderen eindexamen doen, 3268 VWO (ong. 50%), 1645 HAVO (ong 25%) en 1603 VMBO (ong 25%).

Zijn wij Amsterdammers zoveel hoger opgeleid of klopte het Journaal en mijn gehugen niet?

Martine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m@

m@

18-05-2009 om 21:47

Martine

Ieder kind wordt maar 1 keer geteld als hij examen doet, dus maakt het niet uit of de opleiding 4, 5 of 6 jaar duurt. Je hebt natuurlijk wel wat dubbeltellingen van kids die van vmbo naar havo doorstromen en over 2 jaar weer examen doen. Dus waarschijnlijk loopt daardoor zelfs meer dan 60% met een vmbo-diploma (evt later gevolgd door havo of vwo) op zak. Hoe het met de percentages in A´dam zit, weet ik niet.

M@

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.