Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-03-2012 om 12:42
Wat een verschil zit er in vereiste Cito scores.
Hier 530 nodig voor Mavo/Havo brugklas en een andere school hanteert hiervoor 538. Echt vreemd.
Ik snap wel dat een school goede resultaten neerzet als ze zo streng selecteren aan de poort.
31-03-2012 om 17:48
Ik bof
In onze stad is er de afspraak dat (cito)eindtoetsen niet meetellen bij de toelating. Het onderwijskundig rapport is de leidraad. Toch wel fijn, je zal maar net een puntje te weinig hebben.
31-03-2012 om 18:02
Vreemd
Ja, zoon van vriendin had 537 en vond dat "slecht" terwijl onze met 532 naar Mavo/Havo brugklas ging en nu in Havo 2 zit.
01-04-2012 om 14:58
Het zal vast voor een enkeling een nadeel zijn. Maar voor mijn dochter die al jaren constant is qua niveau zou een tegenvallende cito haar een verkeerd advies kunnen geven. Daar hoeven we ons dus niet druk om te maken en hebben we nu al (gr 7) geen stress om de eindcito volgend jaar.