Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pianola

Pianola

10-04-2011 om 21:58

Verkeerde schoolkeuze? (vo)

In het kort: mijn zoon (13) heeft vorig jaar heel bewust voor deze school gekozen. Eerlijk gezegd was dat niet bepaald de eerste keuze van zijn vader en mij, maar hij was er zo ontzettend zeker van dat we hebben ingestemd. De school leek ons verder wel ok, vandaar. Gaandeweg kreeg zoon steeds meer slaapproblemen, waarvoor hij al melatonine van de huisarts heeft gekregen. Echter, veel helpen doet het niet. Vanavond vertelde zoon dat hij, mocht hij terug moeten van het gym naar het vwo, waarschijnlijk naar een andere school wil. Ik heb hem uiteraard verteld dat we dan wel met hele goede argumenten aan moeten komen zetten, wil school daarin meegaan. Volgens zijn eigen zeggen vind hij niet heel veel aansluiting bij de kinderen in zijn klas, en van de kinderen uit de vwo-klassen heeft hij gezien dat daar het een en ander zich afspeelt. Zelf zou ik graag onmiddelijk aktie ondernemen en hem op de school van zijn broer zetten (die doet nu examen, daar zal hij dan verder niets mee te maken hebben.) Maar hij wil het nog overdenken en het er met zijn vader over hebben. Wie heeft er ervaring met een dergelijke switch? Wat hebben jullie besloten, en hoe moeilijk/makkelijk is dat gegaan? Ik ben heel benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
erwtje

erwtje

10-04-2011 om 22:17

Hoezo moet school daarin meegaan?

Als jullie beslissen om van school te switchen is dat jullie keuze. School hoeft daar niet mee in te stemmen. Je niet thuis voelen op school is zeker een reden om te wisselen. Wij hebben dat (achteraf helaas pas) na de tweede klas gedaan. Als je zoon het zeker weet, kun je het beter maar direct regelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.