Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Alix

Alix

09-04-2010 om 15:50

Verkoop kaarten voor school

Ik krijg net van de school van mijn dochtertje (groep 2) een set kaartjes. Op de afzonderlijke kaartjes staat een tekening afgedrukt die mijn dochter gemaakt heeft (8 dezelfde kaartjes zijn het).
In het briefje dat erbij zat, stond dat er in totaal 6 setjes kaartjes zijn. Elk setje kost 6 euro. Het ingezamelde geld schijnt voor een Lustrum te zijn van de school (hebben ze daar dan geen budget voor?).

De bedoeling is dat je eerst het geld inzameld en het inlevert bij de juf/meester en dan krijg je een setje kaarten.

Wat vinden jullie hiervan? Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

09-04-2010 om 15:53

Tja

Het leuke vind ik dat ze wel iets zelf gedaan hebben, nl een tekening gemaakt, ik vind 6 euro wel veel, maar anders houden ze er ws niks aan over. En of ze er budget voor hebben? Als ze een budget voor een lustrum reserveren gaat het ergens anders vanaf..

Bij ons

Hebben ze zoiets een keer met kerst gedaan. Wel eerst een teken-wedstrijd en per klas was er 1 winnaar. Er waren zo 8 kerstkaarten die je in een setje kon kopen. Heb 1 setje gekocht voor het goede doel (school dus) maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Als er een tekening van mijn dochter tussen had gezeten was het denk ik anders

Niet over nagedacht

Hm, tricky. Dit hadden ze toch beter voor moeten bereiden en ouders vooraf beter moeten informeren.
Ik snap dat je wenkbrauwen het plafond raken als je zoiets zomaar in de bus krijgt. Striktgenomen is het zelfs kinderarbeid.
Wat zijn je eigen bezwaren?
Ik zou een bedrag naar eigen keuze overdragen voor het lustrum, maar erbij vermelden dat ik deze actie op deze manier niet zo geschikt vind.
Oh, en natuurlijk dat ik geen toestemming geef voor het verkopen van de tekeningen van mijn kind.
Groet,
Miriam Lavell

lennest

lennest

12-04-2010 om 21:08

Hier ook

'Onze' basisschool heeft een school in Afrika geadopteerd en ieder jaar wordt er iets gedaan voor die school, dit jaar de kaarten. Alleen kosten ze bij ons op school 4,50 euro, geen verplichting, maar ja, als je kind de zes setjes verkocht heeft, krijgt het, jawel, een prijsje. De meningen waren verdeeld, sommige ouders vonden het absurd, sommige ouders zijn met hun kind langs deuren gegaan om de kaarten te verkopen. En wij hebben 1 setje gekocht, zo ook opa en oma en de rest is teruggegaan naar school.
Wij gaan de kaarten gebruiken als uitnodigingen voor het verjaardagsfeestje, klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.