Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Versneld naar groep 4

Een vraagje, na de herfstvakantie is onze dochter versneld van groep 3 naar groep 4 gegaan. Ze bleek de stof al te beheersen op niveau eind groep 3, dus daar zat geen uitdaging meer. Groep 4 zit in dezelfde klas dus de overgang was niet groot, plus dat het een decemberkind is wat eigenlijk al eerder had doorgekund.

Kortom wij vonden het een goed idee (hadden dit al aangekaart in groep 2, om eerder te versnellen, maar er waren toen geen oren naar, inmiddels is het hele team vervangen ivm perikelen die nu niet ter zake doen)
Het nieuwe team is jong en enthousiast en vonden testen al snel een optie.

Nu ging de eerste week in groep 4 prima, alles was nieuw en onze dochter werd hartelijk ontvangen binnen de groep, zij was natuurlijk ook nieuw.
Nu komen er deze week wat perikelen, er wordt geroepen dat ze afkijkt en dat ze teveel vraagt.
Ik vind het zelf nogal sneu, ze is gewoon leergierig en de structuur is dat ze elkaar helpen indien mogelijk.
Nu denk ik dat ze nogal veel gevraagd heeft wat misschien op irritatie stuitte.
MAar ze stuitert hier door het huis en ligt al 2 avonden lang wakker, kortom ze is ook niet helemaal haarzelf.
Morgen ga ik trouwens even met juf praten, dat zouden we elke week sowieso doen tot aan de kerstvakantie.
Ook heeft ze voor het eerst wat woordjes dictee mee om te oefenen voor vrijdag, dat pent ze overigens keurig netjes en foutloos aan elkaar geschreven op.

Alles is nog nieuw voor haar en ze is denk ik voor de anderen ook een beetje een indringer geworden, ik vind het persoonlijk soms een beetje een apenrots op school waar je je plekje moet veroveren.
En dat plekje had ze prima in groep 3 maar nu moet ze denk ik er nog even tussen komen.

Herkent iemand dit?

Nog tips om aan juf te vragen?

Gr. Yaniece

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.