Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mari39

mari39

01-04-2012 om 21:06

Vertrek leerkracht, wat nu?

Vlak voor de carnaval kreeg zoon (zit op SO) te horen dat zijn leerkracht naar een andere school zou gaan, direct na de carnavalsvakantie. Sinds de vakantie heeft er geen vaste en volwaardige leerkracht meer voor de klas gestaan. Intern mag de vacature worden opgevuld, maar daar zijn geen kandidaten voor geweest. Een externe vacature mag niet worden geplaatst, ongetwijfeld door de bezuinigingen. Sinds de carnaval zijn er dus alleen maar invalkrachten geweest (uitzendburo), een LIO, IB-er voor de klas en de kinderen worden soms ook verdeeld over de andere klassen. Een vreselijke situatie vind ik, enerzijds wb de onrust die dit veroorzaakt bij zoon, anderzijds gaan er ook gaten vallen in het lesaanbod, lijkt me. Dat kan bijna niet anders met al die overdrachten. En dat vind ik wel heel kwalijk. Heb ik iets van rechten om mee te zwaaien naar school, of anderszins mogelijkheden om af te dwingen dat er een volwaardige en vaste leerkracht voor de klas komt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

01-04-2012 om 21:38

Lio?

Zonder antwoord te hebben op je eigenlijke vraag, vind ik de LIO-er in je verhaal ietwat vreemd. Een LIO-stage is altijd voor 20 weken, 2 à 3 dagen per week. Dus daar red je de zomer wel mee. Daarbij is een LIO-er tamelijk fanatiek, zowel opleiding als school hijgen in z'n nek, dus je moet wel optimaal degelijke lessen geven. Natuurlijk schiet een LIO-er ook weleens mis in al z'n goede bedoelingen, maar over het algemeen mag het geen problemen leveren in de kwaliteit van het onderwijs.
Bedoel je dat de overige dagen van de week zo'n zooitje zijn?

mari39

mari39

01-04-2012 om 21:47

De lio

doet ook heel goed haar best, en ik ben daar niet ontevreden over. Zij staat er afwisselend 2 tot 4 dagen in de week. Dat is dan zeker een vorm van continuiteit, maar wel zonder begeleiding. En dat met een hele pittige en ook hele onrustige klas. Zeker ook omdat per week bekeken wordt hoe de week er qua bezetting uit gaat zien. Dus de Lio staat er komende week tot en met de donderdag, maar die week er na?De week ervoor was er een uitzendkracht die toch maar niet voor vast bleef. En dat maakt het de dagen dat de LIo er is, ook heel onrustig. De kinderen in de klas kunnen die onzekerheid en wisselingen gewoon niet aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.