Moppeke
15-03-2010 om 19:57
Vervolg andere school
Even het vervolg: ik ben een ontzettend blije ouder.
Dochter gaat nu sinds 2 weken naar haar nieuwe school en het gaat prima. Ze heeft een warm welkom gehad en het klikt goed met haar klasgenoten. Ook met de juf klikt het erg goed.
Vanmiddag hebben wij als ouder een wat uitgebreider kennismakingsgesprek gehad met de juf. En wat een verademing! Een leuk en open mindend mens en ze is erg enthousiast over onze dochter.
Wat een positiviteit allemaal, we moeten er haast van bijkomen, hahaha! Maarre... het voelt zo lekker....!
Een goede beslissing om van school te veranderen, we zijn er zo blij mee.
Ik moest het even kwijt, dat goede gevoel
Pennetje
15-03-2010 om 21:51
Wat fijn!
Ik moest vandaag nog aan je dochter denken, toen de mijne veel te laat uit school kwam omdat ze nog even gezellig was blijven hangen met wat vriendinnen en de juf had geholpen met het opruimen van tekeningen. Ik vroeg me af of jouw dochter het ook zo had getroffen. Wat fijn dat je zulke goede berichten kunt vertellen!
Ik had nog heel lang tranen in mijn ogen bij van die 'successen'.
Moppeke
15-03-2010 om 22:02
Re:
Heerlijk he?
Ik kreeg er spontaan een brok van in mijn keel. Het is zo fijn dat niet alleen je kind opfleurt maar dat wij als ouders ook zo blij worden van deze frisse wind.
Mijn dochter lijkt ineens ook een stuk zelfstandiger, ze moet een stukje verder fietsen nu maar dat regelt ze allemaal zelf en heeft nu ook een fietsmaatje uit haar klas, die blijkt vlakbij te wonen en die hebben mekaar helemaal gevonden. Ze groeit gewoon in haar doen en laten. Heerlijk!
Van de juf hoorden we ook dat ze ontzettend open is en ook op de juf en kinderen toestapt. Nou, dat is wel omgedraaide wereld hoor. Want dat deed ze in haar vorige klas echt niet. En ik vind het mooi om te zien dat ze er zoveel vertrouwen in heeft en zich zo open stelt. Die ommezwaai maakt ze toch maar mooi. Ze is wel onzeker, maar dat lijkt me logisch. Het is nogal een stap zeg, die we hebben genomen.
Maar mensen! Wat ga ik blij slapen vandaag!
martine
16-03-2010 om 09:01
Fijn!
Moppeke, ik ben oprecht blij voor je dochter !! Ook mijn kinderen groeiden - vooral qua zelfvertrouwen - enorm in de maanden na de overstap. Ik heb nu, ruim anderhalf jaar later, nog stééds momenten dat ik zo blij ben met deze nieuwe school. Ik hoop dat je dochter hier haar schooltijd op een hele fijne manier af kan maken !!
Martine
T&T
16-03-2010 om 10:45
Heerlijk!
Ik herken het gevoel zo! mijn oudste is nu een half jaar geleden van school verandert, en ik denk dat ze haar op de oude school bijna niet meer terug zouden kennen als ze haar in deze omgeving zien.
Geniet ervan! zie je wel dat moeder gevoel altijd klopt!
groetjes, Tess
Nasha 1st
16-03-2010 om 16:10
Fijn om te horen!
in het draadje van Evenzo heb ik het ook al gemeld, bij ons zijn er de afgelopen tijd een aardig wat kinderen overgestapt en al die kinderen komen glimlachend de school uit! Op hun vorige school werden zij ook erg gepest....