Expat
10-03-2012 om 12:37
Vo (havo/vwo) in hengelo ov.
Wij verhuizen over driekwart jaar terug naar Nederland, waarschijnlijk wordt het Hengelo Ov. Wij moeten op zoek naar een middelbare school voor onze oudste. Slim (IQ ligt op VWO niveau) maar ook dyslectisch. Zoiets als een Technasium zou hij geweldig vinden. We zoeken een school die goede dyslexie-zorg en goede structuur kan bieden.

Lea
10-03-2012 om 16:17
Bataafs lyceum
Ik hoor in mijn omgeving goede verhalen over het Bataafs Lyceum, ook v.w.b. zorgleerlingen. Onze overbuurjongen is een zorgleerling en de moeder vertelde afgelopen vrijdag nog hoe goed het ging en hoe goed de school naar haar kind kijkt. Oudste broer van vriendje van oudeste zoon zit er nu in de brugklas en is ook tevreden. Hij kirjgt SOVA-training. Zijn natuurlijk weer zaken van een andere orde, maar geeft wel aan dat school zorg biedt aan kinderen die dat nodig hebben. Waarschijnlijk gaat mijn oudste zoon ook naar deze school( nu groep 7). Hij is trouwens geen zorgleerling.Een technasium is niet in Hengelo zelf.Ken je Hengelo al en waar wil je wonen?
Hengelo is erg leuk om te wonen. Woon er zelf nu bijna 3 jaar, vanuit het Noorden.
Groetjes Lea

even anders
11-03-2012 om 00:15
Dezelfde
Hoi,
Ik hoor dezelfde goede verhalen over deze school.
Ik ben er geweest op de opendagen. Ze hadden zelfs speciale avond voor zorgleerlingen.
Ambulante begeleider van onze oudste was ook positief. De school is kleiner (helft aantal leerlingen) tov andere middelbare scholen.
Ze zijn geen technasium maar doen wel eea op gebied van techniek, beta, olympiades; masterclass.
Mail me anders op twentestat at yahoo.
K
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Expat
11-03-2012 om 12:38
Bedankt voor jullie reacties
Nor@, volgens mij heb jij het verkeerde Hengelo voor want ik kom Waerdenborg nergens tegen. Ik zal eens meer info opvragen over Bataafs Lyceum. Is het niet te elitair? Man gaat in Hengelo werken, qua woonomgeving denken we inderdaad aan Hengelo of omgeving (maar geen Enschede of Almelo, zoon zal dus naar Hengelo naar VO gaan).

Nor@
11-03-2012 om 12:44
Expat
Hoi,
Nee weet heel goed welke Hengelo jij bedoelt
De Waerdenborgh ligt in Holten...ik noemde deze, omdat je zei, in de omgeving van Hengelo, en Holten/Deventer is natuurlijk een prachtige omgeving, vandaar
Succes!
gr Nora