Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-06-2011 om 10:43
Ik heb even een gesprekje gehad met de IB'er over mijn dochter die volgend jaar naar groep 3 gaat. Met lezen zit ze momenteel op niveau M4 en rekenen doet ze tot 20 (=M3). De IB'er gaf aan dat het goed mogelijk is dat dochter eind groep 3 Avi-uit is, en dat ze ook met rekenen blijft voorlopen. Daarbij zei ze dat het dan niet gebruikelijk is om leerstof uit groep 4 aan te bieden of te versnellen, omdat bij versnelde kinderen vaak blijkt dat het tempo in de nieuwe klas te hoog ligt. Klinkt dat logisch?
01-07-2011 om 08:22
Vic
Als je dochter gelukkig is in de huidige klas en jij niet 100% overtuigd bent van versnellen op dit moment zou ik nog even wachten. Ik ken kinderen die echt voorlopen maar die niet versneld worden, gewoon omdat ze prima in hun vel zitten. Zorg er wel voor dat er voldoende uitdaging in de klas aanwezig is en dat je in gesprek blijft
Ik weet dat het een moeilijke keuze is, we zaten er vorig jaar midden in bij oudste en gisteren heb ik de discussie met school gehad over jongste. Die dus ook niet versneld wordt maar werk op niveau gaat krijgen.