Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

19-05-2009 om 09:54

Voortgezet onderwijs en asperger

Wij hebben een maand geleden te horen gekregen dat onze zoon Asperger heeft. Hij zit nu in groep 7 en gaat zeer waarschijnlijk gewoon door naar groep 8, dus (waarschijnlijk) over ruim een jaar naar het voortgezet onderwijs.
Nu is het dus de vraag welke middelbare school het beste voor hem is. Doen we hem naar een speciale school (Aurum College Lelystad), of naar een gewone school? En hoe krijg je hem op die speciale school? (Er zullen vast veel meer aanmeldingen dan plaatsen zijn.) En waar moet je allemaal aan voldoen/ allemaal regelen voor je je daar kunt aanmelden? Welke ervaringen hebben jullie met jullie kinderen op zo'n speciale school?
De kans is natuurlijk heel groot dat zoon toch op een gewone school komt. Hoe gaat een gewone school om met kinderen met Asperger/ autisme? Vakken die zoon niet interessant/ leuk/ .... vindt, doet hij gewoon niet. Of alleen als de juf er bijna continue bovenop zit. Bij de middelbare school gaat dat natuurlijk niet. Hoe gaat zo'n school daar mee om? Huiswerk lijkt mij ook een ramp worden, als ik tenminste zie hoe moeilijk hij nu aan het werk te krijgen is als hij een werkstuk of spreekbeurt moet maken. ("Mag ik dan nooit eens spelen/ rust hebben?") Welke ervaringen hebben jullie met jullie kinderen met asperger/ autisme op een gewone middelbare school?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.