Rosa van der Zanden
01-07-2010 om 15:30
Vraag over rekbaar kaftpapier: hoe weet je welk boek er in zit?
Na alle lovende berichten over rekbaar stoffen kaften ben ik bijna overstag. Maar hoe weet je nou welk boek het is? Etiketten blijven denk ik niet plakken en met merkstift er op schrijven is ook weer zo zonde omdat kind het dan volgend jaar niet kan hergebruiken.
Rosa

albana
01-07-2010 om 16:47
Geen fan
Wij zijn geen fan van rekbare kaften, maar je kan verschil maken door verschillende kleuren te kopen. Elk vak een kleurtje..dan weten ze zo welk boek wat is.
Hier waren rekbare kaften geen succes. Mijn oudste kreeg het voor elkaar om na elke dag de kaften onderin de tas te hebben en de boeken zo...Beetje onbehouden omgaan met de tas+boeken en dan rekken ze d'r zo af zeg maar.
Die heb ik dus alle jaren keurig laten kaften..met plakbandjes op de hoekjes enalles. En alle boeken hebben het zo overleefd.
groeten albana

Polly Shearman
01-07-2010 om 19:47
Dat heb je toch zo door
dat kan ik me nog wel herrineren van mijn eigen school tijd, na een week of 2 kijk je niet eens meer op de etiketten. dan weet je toch precies hoe elke boek eruit ziet.

Mach
01-07-2010 om 20:25
Albana!
Hoe krijgt je zoon/dochter het voor elkaar!
Het kost best moeite om ze erom te krijgen. ZO maar eraf is hier nog nooit gebeurd!
Wij hadden ze besteld bij boekenhuis van Dijk, waar we ook de boeken moeten bestellen. Ze voldoen prima. Ander voordeel: de kaft heeft vrij grote flappen. Mijn dochter stopt de schriften van het desbetreffende vak er altijd bij in. Dan heb je het mooi bij elkaar.
Aanschaffen die hap!

Jujube
02-07-2010 om 00:00
Hier
Mijn kinderen vinden die rekbare kaften gewoon lelijk en peinzen er niet over ze te gebruiken Dus hier wordt vrolijk gekaft met papier aan het eind van de vakantie (en de dochters hebben ieder 4 verschillende rollen kaftpapier, want alles in hetzelfde kaftpapier kan écht niet....okay dan...)
Groet,
Jujube

emma43
02-07-2010 om 09:56
Effen
Mijn dochter gebruikt gewoon effen kaftpapier,dat wordt helemaal volgekladderd.Daar herkent ze dan denk ik de boeken aan.Er staat er iets op de kaft wat ze niet meer kan waarderen gaat er een nieuwe kaft om.Ze heeft nu ook een hele goedkope simpele agenda,want ze plakt en schrijft hem liever zelf helemaal vol.
vriendinnen,klasgenoten schrijven de kaften helemaal vol,lieve grappige verhalen.Namen van jongens die ze leuk vinden.
dus duurder rekbaar kaftpapier is hier niets.Zelfs etuis worden volgekladderd met stift.Dus alles zo goedkoop mogelijk.

Magn
02-07-2010 om 21:02
Worden wel gebruikt
Wij hebben de rekbare kaften van Dresz (die we gewoon bij Iddink bestellen waar ze dan ook nog goedkoper zijn) ook altijd en ze bevallen prima.
Je hebt ze in allerlei kleuren, bedrukkingen, en ieder jaar komen er weer nieuwe bij.
De etiketten blijven wel gewoon plakken en als je wil kun je er ook nog op schrijven, al is het misschien niet zo leuk om na vier jaar nog diezelfde naam tegen te komen . Doen ze dit niet dan kun je ze ieder jaar opnieuw gebruiken.
Ik vind het in ieder geval wel gemakkelijk.

albana
04-07-2010 om 10:59
Ooo we hebben ze nog hoor...
We hebben ze nog wel hoor,jongste heeft ze nu en heeft ze alvast om de woordenboeken gedaan (ook van oudste gekregen). Misschien is die er netter mee...maar het is dus niet allemaal jubel,de jubel,die rekbare kaften. Als je een onhandig,slordig,chaotisch,en smijterig kind hebt werken ze dus niet. Dan werkt ouderwets kaften stukken beter.
Ze heeft net weer alle boeken ingeleverd. Alles was oke! Zo dat heeft het kaften dus opgebracht!
groeten albana

Rosa van der Zanden
05-07-2010 om 14:26
Bedankt
Allemaal bedankt! Zoon wil heel graag de kant en klare kafthoezen met voetbalprint. Van papier, voorgestanst en geen plakband of papier nodig. Het zal me benieuwen hoe het bevalt . Verder hebben we een hele berg schriften bij de Hema gekocht, een agenda en een Eastpack-rugzak. Volgens mij heb ik verder niets meer nodig, al hou ik een knagend gevoel dat ik iets essentieels ben vergeten...

albana
06-07-2010 om 14:14
Voetbalprint?
Nou ga er maar van uit dat die het einde van het eerste jaar niet halen...véél te kinderachtig over een half jaartje.
Wat zou je vergeten kunnen zijn? Klapper (A4), klapperblaadjes, collegeblok, geodriehoek,rekenmachine,passer, potloden (kleur) en gewone,etui, wiskundeschrift, geheugenstick?
gr. albana

albana
07-07-2010 om 10:10
Nou garfield
garfield kan je nog als 'komisch, vrolijk' zien...maar voetbalprint...netzoiets als ballerina voor meiden.
sorry hoor als ik op tenen heb getrapt, het is meer als waarschuwing bedoeld, v.o. kan hard zijn en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
groeten albana

Nikus
09-07-2010 om 10:01
Camp?
Hier effen zwart papier en een rol southpark geloof ik en converse en grijs. Zoon is niet zo meer van de printjes en zo. Overigens die southpark agenda. Bern ik nu de enige die er wat moeite mee heeft? Jeumpie wat een groffe zaken staan erin zeg.

kaatje66
09-07-2010 om 11:58
Woordenboeken
Eigenlijk hoort de vraag hier niet thuis. Maar ik las net woordenboeken kaften. ZIjn jullie van plan om woordenboeken te kopen. Ze kunnen toch alles opzoeken op internet of op school? De dochter van een vriendin van mij heeft vorige maand voor het eerst een woordenboek gebruikt en dat was tijdens haar examen. In die 4 jaar heeft ze geen woordenboek mee naar school genomen. Hetzelfde geldt voor de bosatlas. DUs ik twijfel nog over de aanschaf. Ze kosten bijna niks maar als ze niet gebruikt worden, staan ze alleen maar stof te happen.
groetjes Kaatje(66)

Jujube
09-07-2010 om 18:05
Van alles
Kaatje66, de woordenboeken en de bosatlas zijn niet om mee naar school te nemen, maar om thuis te gebruiken. Hier wordt de bosatlas wel gebruikt en de woordenboeken ook wel. Maar wij hadden voor het 1e kind alles aangeschaft en daar profiteren de 2e en 3e ook van, dus dat scheelt dan weer.
Nikus, mijn dochter van 12 heeft ook de Southpark agenda gekocht. Wij kijken met z'n allen naar deze serie, dus ja, grof misschien, maar wel grappig, vinden wij
Groet,
Jujube

Bastet
10-07-2010 om 11:47
Haha nikus
Sorry,ik schoot in een lachstuip van een Southpark kreet op een agenda: Screw it,I'm going home!
Bastet