Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

01-10-2009 om 12:16

Vraaggesprek met staatssecretaris

Dit interview met van Bijsterveld al gezien in NRC Handelsblad van gisteren? http://www.nrc.nl/digitaleeditie/NH/20090930___/1_002/article2_image.html
Wat mij hier persoonlijk in stoort is het volgende: V: "Maar u zet deze onervaren leraren wel voor 'lastige'vmbo'ers" A: "De problemen op het VMBO spelen vooral in de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg. Daar heb je de rugzakjes. De leraren met een minor op zak zullen lesgeven op de, meer theoretische, mavo."
Aha, dus kinderen met een rugzak zitten volgens de staatssecretaris alleen maar op vmbo basis en kader? Weet zij wel waar zij het over heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2009 om 14:08

Net als onze huisarts

dus uitgaat van dat kinderen met bijvoorbeeld add niet in staat zijn tot vmbo basis of mbo 2 niveau. Als je dat wel hebt gedaan heb je dús geen add.

Cindy

Cindy

01-10-2009 om 16:34

Jemig!

Dat dat nog bestaat! Ik ben mentor van een havo/vwo-klas en ik heb van alles in de klas zitten:
pdd-nos/adhd/add/tourette/cvs/hb/... Je zou toch zeggen dat er tegenwoordig iets meer bekend is!

anna van noniemen

anna van noniemen

01-10-2009 om 20:49

Verbaast me niet hoor

wat weet men in Den Haag nu eigenlijk over ons?

En zolang iedereen nog denkt dat Speciaal Onderwijs gelijk staat aan "domme" kinderen, zal er ook niet veel verbeteren in dat opzicht....Mijn rugzakkind gaat volgend jaar ook VMBO-TL doen waarschijnlijk....op een gewone VO-school hopen wij....maar dat zou dus eigenlijk niet kunnen volgens de staatssecretaris....

Guinevere

Guinevere

01-10-2009 om 21:29

Heeft

Heeft die staatssecretaris dan geen adviseurs die er wél iets van afweten??? Ik sta eigenlijk paf van zoveel onwetendheid, en dan van iemand die beleid wordt geacht te maken danwel er beslissingen over moet nemen.

anna van noniemen

anna van noniemen

01-10-2009 om 21:37

Guinevere

dan ga je er dus vanuit dat die adviseurs hun kantoortje uitkomen om eens ergens te gaan kijken....nee zeg, hou op

Heel erg anoniem

Heel erg anoniem

02-10-2009 om 17:04

Ik...

Ik lobby regelmatig in Den Haag over voorgestelde wetswijzigingen. Ik ben errug nuchter en lach me soms slap. Inderdaad onduidelijkheid, onwetenheid, tegenstrijdigheid, etc. Sharon Dijksma had het laatst over de gastouderopvang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.