Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tippylee

Tippylee

18-06-2011 om 15:45

Vraagje over bestellen van boeken bij iddink

Voor mij de 1e keer dat ik dit ga doen, en loop meteen al vast!
Zoon krijgt 12 leerboeken en 2 werkboeken "gratis". Verderop staat dat je kunt kiezen voor een aanvulling zoals een aantal werkboeken van aardrijkskunde, bio, engels, frans ict, muziek, nedl en techniek! Ik dacht dat ze die dus ook kregen, maar niet dus. Moet ik deze werkboeken nu erbij kopen?
Verder wil ik graag weten of het nu echt nodig is om de grote bosatlas te kopen en de van dale pocket woordenboeken. Zoon heeft de grote basis bosatlas, is deze niet voldoende? Het wordt allemaal wel een beetje duur, pff, gratis?? Ik zit al op de €106,- als ik al die extra zaken bij moet bestellen.
Zoon gaat overigens naar Het Streek in Ede havo/vwo brugklas.
Alvast bednakt voor jullie advies/tips

Tippylee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

18-06-2011 om 16:04

Mijn ervaring

De bosatlas is echt nodig, anders kan heel veel van aardrijkskunde-huiswerk niet gemaakt worden. Woordenboeken zijn beetje overbodig, online woordenboeken voldoen ook.

Annet

Annet

18-06-2011 om 16:20

Hier was de bosatlas ook niet nodig

Wel hebben we een eenvoudige familieatlas liggen.
Ik zou afwachten hoe het gaat tijdens het schooljaar.

Vic

Vic

18-06-2011 om 16:40

Mooi

Ik kan de boeken pas vanaf 1 juli bestellen, maar ik hoop eigenlijk dat de Grote Bosatlas ook op de lijst staat. Zoiets is toch gewoon ook leuk om in huis te hebben? Ik ga ook gewoon nieuwe woordenboeken bestellen. Ik heb nu woordenboeken uit 1990 in de kast, en die zijn natuurlijk vreselijk verouderd. We gebruiken ze wel regelmatig omdat de pc's niet altijd aan staan om iets op te zoeken.

bibi63

bibi63

18-06-2011 om 16:51

Wat ik heb gedaan

De 'gratis' boeken besteld via Iddink. Verder opgeschreven wat nog meer nodig was (zoals bosatlas editie 53, woordenboeken, rekenmachines enz.). Hiervooer heb ik gegoogled, naar marktplaats gegaan enz. en voor 10-tallen euro's goedkoper uit gekomen.
Gr. Bibi

Als je geen atlassenfreak bent

..dan kun je er toch wel een worden?
Man man wat is er nou leuker dan een atlas.

Mijn zoontje wilde er een voor zijn zesde verjaardag, dat is de Basis Bosatlas geworden. 44 euro. Vooral omdat de Grote letterlijk te groot is voor hem, die kan hij niet goed hanteren.

Ik heb begrepen trouwens dat die Basis Bosatlas voldoet tot 3 havo ongeveer, dus je kunt ook nog de gok wagen dat je kind Ak snel laat vallen.

Maar smul er nou gewoon van mensen. Super!

Tippylee

Tippylee

18-06-2011 om 17:02

Maar die werkboeken dan?

Is het verstandig om die wel mee te bestellen? Die zijn behoorlijk duur namelijk.
Die werkboeken zijn als klassenset op school ( wat houdt dat in eigenlijk)
Jullie begrijpen dat ik er nog niet helemaal in zit!

Tippylee

Sera

Sera

18-06-2011 om 17:23

Tippylee

Je hebt waarschijnlijk de keuze tussen de werkboeken zelf te bestellen en dan mag je kind gewoon daaruit werken of een leenexemplaar van de school en dan moet je kind de opdrachten uit het werkboek in een schrift overschrijven en mag hij niet in het werkboek zelf schrijven.

Zoals sera zegt

Ze krijgen bij het Streek de werkboeken van school. Daar mag je niet in schrijven. Als je kind liever wel erin wil schrijven,kan je ze extra bij Iddink bestellen. Hier doen we dat niet. Is volgens zoon ( nu in de 2e) ook niet handig, er is vaak te weinig plaats in de werkboeken om alles goed op te schrijven.
Een bosatlas is wel nodig, je moet vaak dingen opzoeken voor aardrijkskunde die niet in de juniorversie staan, de juiste rekenmachine is ook handig. Ze krijgen soms uitgelegd hoe je een bepaalde berekening makkelijk met je rekenmachine uitrekent, en dan is het handig als je allemaal dezelfde hebt.
De woordenboeken worden hier bijna niet gebruikt.
Het keyboard, voor muziek, ook bijna niet.
Mijn dochter gaat ook naar de havo-VWO-brugklas, in welke komt die van jou?

Tippylee

Tippylee

20-06-2011 om 10:20

Karin

keyboard??? Daar heb ik nog niets van gehoord!
Vertel?

Zoon komt in a1c, en jouw dochter?
groet
Tippy

Zag het ook niet meer staan

Ik zag het keyboard ook niet meer staan, misschien wordt dat pas bij muziek verteld, of ze hebben het afgeschaft? Voor zoon hebben we er toendertijd een aangeschaft, maar die gebruikt het amper, we hadden dus wel een goedkoop tweedehandsje kunnen kopen. Hij is ook niet muzikaal.
Dochter zit in A1D. Was wel grappig geweest als ze in dezelfde klas hadden gezeten.

Zowel op zijn vorige

als de huidige school hebben ze de bosatlas niet nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.