Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Even anoniem voor deze keer

Even anoniem voor deze keer

25-08-2009 om 15:50

Vraagje over vergoeding en betaling overblijf

Ik wil graag weten of je op jullie basisschool, als je overblijfkracht bent NIET hoeft te betalen voor je kind die dag terwijl je WEL de vrijwilligersvergoeding kunt ontvangen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

25-08-2009 om 16:21

School

het is maar net hoe de school dat vastgelegd heeft.

Vic

Vic

25-08-2009 om 16:31

Bij ons

Volgens mij krijgen de overblijfkrachten 10 euro per uur. Je moet wel gewoon betalen voor het overblijven van je kind, maar dit kan verrekend worden met de vergoeding.

Hillary

Hillary

25-08-2009 om 16:32

Waar moet je dan je kind laten?

Misschien hebben ze bij jullie de overblijfkrachten voor het oprapen. Een belangrijke reden voor mensen om het niet te doen is dat hun eigen kind dan ook over moet blijven. Zouden ze nog moeten betalen dan krijgen ze helemaal niemand meer. Als het bij jullie wel zo is dat je moet betalen dan zou ik bedanken, kunnen ze vast wel een nieuw blik opentrekken.

Vic

Vic

25-08-2009 om 16:46

Je houdt er wel wat aan over

Overblijven kost 1,25 per keer, de vergoeding is 10 euro per keer, resteert 8,75 (en dat is meer dan het minimumloon).

Lol vic

'Overblijven kost 1,25 per keer, de vergoeding is 10 euro per keer, resteert 8,75 (en dat is meer dan het minimumloon'

Als je 3 kinderen op de basisschool hebt (of meer) wordt het al snel vrij karig.

Hillary

Hillary

25-08-2009 om 17:01

Maar niet genoeg

Ja je houdt er nog wel wat aan over maar dat is blijkbaar niet genoeg, anders was er niet zo'n tekort aan overblijfkrachten. Bij ons krijg je 11 euro en kost overblijven iets van 2,75 per kind. Dan houd je dus 5,50 euro over als je twee kinderen hebt. Moet je je kinderen dus voor laten overblijven (bij ons op school vinden kinderen overblijven echt niet leuk, veel hebben inmiddels een andere oplossing) en mag jij jezelf een uur gek laten schreeuwen door andermans etterbakjes (even gechargeerd, ben zelf niet zo handig met andermans kinderen). Tja je moet echt heel veel van kinderen houden om dat te doen of echt die 22 euro per week heel hard nodig hebben, kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij dat zo is.

Fraz

Fraz

25-08-2009 om 17:02

Bij ons

blijven de kinderen gratis over als een van de ouder overblijfouder is. Vind ik niet meer dan logisch eerlijk gezegd.

Bastet

Bastet

25-08-2009 om 18:13

Hier wel

Je krijgt gewoon de vergoeding,en je kind blijft gratis over.Ze zitten hier namelijk te springen om goede overblijfkrachten!
Groetjes,Bastet

Fraz

Fraz

25-08-2009 om 18:35

Yep

sorry kind blijft dan gratis over en ouder krijgt vergoeding. Je moet het toch een beetje aantrekkelijk maken voor de overblijfouders. Je gaat niet je kind laten overblijven al dan niet gratis(die anders niet hoeft) en dan geen vergoeding krijgen dat weegt niet tegen de inspanning van die overblijfouder op.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

25-08-2009 om 19:04

krijg 8 euro per keer ( 3 kwartier) en hoef geen overblijfgeld te betalen. Voor de keren dat kind overblijft en ik ben er niet betaal ik de helft. Niet meer dan normaal toch?

Dendy

Minet

Minet

25-08-2009 om 19:17

Niet te beantwoorden

Veel scholen hebben een lang verleden mbt het overblijven. Constructies waarbij bv. de school het overblijfgeld ontving, de overblijfkrachten kregen niets, want vonden het belangrijk dat school iets extra's kon doen.
Bij andere scholen betalen alle kinderen in 1x voor het hele jaar, en is het dus een flinke administratieve klus om dan de overblijfkrachten naast hun vergoeding ook nog eens de overblijfkosten van het kind te vergoeden. Een heen en weer geschuif van gelden.
Ook ken ik scholen waarbij overblijfkrachten die min. 1 keer per week werken helemaal nooit hoeven te betalen voor het overblijven van hun kind, dus ook niet op de dagen dat moeder/vader geen overblijfkracht is.
Dan is er nog de variant dat elke overblijfkracht voor de eerste dag dat hij/zij werkt gewoon betaald voor het overblijvende kind. Werkt de overblijfkracht meerdere dagen per week, dan hoeft er voor die dagen niet betaalt te worden voor het overblijven.
Ik heb ervaring met overblijven op bijna 20 basisscholen, en echt, ik durf te beweren dat het nergens op dezelfde manier geregeld was/is.

De vraag van Even anoniem voor deze keer is dus simpelweg niet te beantwoorden.

cqcq

cqcq

25-08-2009 om 19:24

Hier krijg je niets..

Maar het overblijven voor je kinderen is wel geheel gratis als je eens in de 2 weken overblijfmoeder bent.

(Nu is het overblijven bij ons ook goedkoop, voor alle kinderen ben je maximaal 20 euro per maand kwijt, dus een keer overblijven levert je omgerekend dus ongeveer 10 euro op).

ander nikje

ander nikje

25-08-2009 om 19:48

Etentje

Hier gaan de overblijfkrachten jaarlijks met elkaar uit eten en de kids zijn gratis als ze overblijven. Overblijf kost hier 1.50

Minet

Minet

25-08-2009 om 20:17

Antwoord

Ja en nee

Minet

Minet

25-08-2009 om 20:21

En nu?

Wat ga je doen met de uiteenlopende antwoorden? Heb je daar iets aan?

Nasha 1st

Nasha 1st

25-08-2009 om 21:23

Zou het niet weten

eigenlijk, hoe dat bij ons is...Oudste zit op speciaal onderwijs, blijft daar sowieso over, kost niks omdat ze continuerooster hebben. Bij andere 2 kinderen kost de overblijf 3 euro per kind, wordt door prof.kinderopvangorganisatie gedaan, waar mijn kinderen ook de BSO van bezoeken. Vrij prijzig bij ons, maar geen idee hoe dat met een vergoeding zit als overblijfmoeder en of je eigen kind dan gratis is (2 in mijn geval)...zal eens vragen, misschien een leuk extraatje )

Jessica O

Jessica O

25-08-2009 om 21:29

Hier

Als je zelf de overblijf doet is je kind gratis. Overblijf kost 2 euro (knipkaart is goedkoper) en als overblijfouder krijg je 10 euro.
Je bent er een uurtje.

Jessica

Vic

Vic

25-08-2009 om 22:00

Niet voor het geld

Hillary, als je het gevoel hebt dat je er staat om je een uur gek te laten schreeuwen, moet je het gewoon niet doen. Dat is helemaal niet erg, mij lijkt het ook een vreselijke baan. Maar ik vind het wel prettig als er mensen staan die het ook een beetje voor hun lol doen en die het leuk vinden om met de kinderen bezig te zijn. Wij hebben heel leuke overblijfmoeders en -oma's, die worden aangestuurd door coördinator van de BSO.

3x ja

Ja kind mag gratis overblijven als ik overblijfouder ben, ja ik krijg een vergoeding en ja ik doe het met plezier.
O, toch nog een nee. Niet gratis overblijven voor kind op de dagen dat ik er niet ben.

Minet

Minet

25-08-2009 om 22:38

En nog een variant

Ik vergat de variant te noemen van de basisschool van mijn eigen kinderen:
continuerooster, overblijfouders kregen 9 euro per keer, wij betaalden in 1 keer voor het hele jaar (0,25 ct per kind per dag), en op de dagen dat ik overblijfkracht was had ik al betaald voor het overblijven van mijn kinderen, en ontving 9 euro.

Hier

betalen we 2.40 per keer per kind. Tjee, wel erg veel als ik de bedragen hier zo zie. Het mag dan prof. opvang zijn maar de ouders die hier oppassen hebben een middagje cursus gehad. Veertien kinderen in de groep, als ouder krijg je 11 euro. Waar blijft de rest vraag ik mij dan af. De coordinator is alleen te bereiken tijdens de overblijftijden (lekker handig)en zelf dan neemt ze haar mobiel niet op. Had ik hier laatst een dochter met vriendin op de stoep staan om hier te eten, vriendin was even vergeten dat ze moest overblijven. Mooi dat de coordinator niet te bereiken was, toen school zelf maar gebeld.......Maar goed dat is iets anders. Ik neem aan dat de kinderen hier gratis overblijven als moeder oppast want anders blijft er met drie overblijvende kinderen niet veel over of zou dat de reden zijn dat ze geen overblijfouders hier kunnen vinden

Hillary

Hillary

26-08-2009 om 16:11

Vic

Nee daarom doe ik het ook niet dus. Ze hebben me wel ooit eens gevraagd. Gelukkig hoeven mijn kinderen niet over te blijven, want een tijdje hebben ze ouders van kinderen die er gebruik van maakten verplicht ingeroosterd. Jullie hebben echt geluk dan met die leuke overblijfouders en oma's. Bij ons zijn ze echt niet te krijgen. Inmiddels geen verplichte inroostering meer, maar dat komt ook volgens mij omdat er steeds minder overblijfkinderen zijn. Na de verplichte inroostering en daarna met de forse kostenverhoging, hebben veel ouders een andere oplossing gezocht, zoals bij vriendjes eten of alleen thuis eten (vanaf groep 5 a 6 al ongeveer).

Jacoline29

Jacoline29

27-08-2009 om 14:24

Hier

krijg ik €10,- per keer,betaal ik die dag niet voor mijn eigen kinderen die overblijven.Van al het overblijf geld wordt bij ons dus spullen gekocht voor de overblijfkinderen,worden lunches geregeld voor de leerlingen,meerdere keer per jaar.Ze hoeven dan geen brood mee.Ik denk dat de overblijfmoeders uit dat potje ook betaald worden.

Bij ons

Mijn kids betalen niet als ik overblijfmoeder ben. Wij krijgen 8 euro per keer. Verder zijn er bij ons speciale tarieven als kinderen elke dag overblijven of 1, 2, of drie vaste dagen. Als een kind af en toe overblijft betaal je € 1,50 en als je een strippenkaart koopt (10x overblijven) betaal je € 1,00 per keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.