Lidewei
16-12-2010 om 20:14
Vreemd kerstliedje
Afgelopen week kreeg ik via mail een youtube-filmpje door gemaild. Dit was het liedje wat de klas van mijn dochter (groep 8) ging zingen op de kerstviering. Het is een kerstliedje van Lady GaGa. Light me up with me on top heet het geloof ik. Ik verbaas me alleen over de suggestieve tekst. Niets ten nadele van lady gaga, het is de muziek van nu, maar dat de school deze tekst in gaat studeren! We take of our clothes, taking of my stockings, etc. etc.
Of ben ik nu ouderwets????
Lidewei

Mover
16-12-2010 om 21:10
Leuk ritme, maar die text
is inderdaad nogal "modern".
Weet ook niet of ik het leuk zou vinden als Moverkind dit zou moeten instuderen. Weet jouw dochter de complete vertaling?
Wij komen momenteel niet verder dan: Midden in de winternacht ging de hema open; onderbroeken en beha's tien procent goedkoper, oh wat was maria blij, kocht er een behaatje bij; jesus kreeg een onderbroek....

Janna3
16-12-2010 om 21:41
Haha mover
Die van de Hema wordt hier ook luid gezongen! Onze kinderen zitten op een christelijke school, dus Lady Gaga zullen ze bij ons niet zingen. Afgezien van eventuele christelijke principes (ik ben daar niet streng in) zou ik wel protesteren als mijn kinderen zo'n liedje moeten instuderen. Er zijn toch ook wel andere moderne kerstliedjes?

Picasso
17-12-2010 om 09:38
Ach
Dochter (9) heeft deze zomer op hockeykamp liedjes geleerd waarbij Lady Gaga bij in het niet valt Ik vond het niks, dochter vond het geweldig, en nu kent ze er geen een meer uit d'r hoofd
Dus ach, niet te druk om maken?

albana
17-12-2010 om 10:38
Play-back-show
Nou ik zou me er niet druk om maken. Die kinderen lallen het zo ook mee met de radio en hebben geen idee van de tekst, hier heeft dochter met buurmeisje al eens de play-back-show van de buurt gewonnen met : 'Voulez-vous coucher avec moi (ce soir)?' Geen idee van de tekst hadden ze....ze vonden het gewoon een leuk 'liedje' en hadden er een leuk dansje op. De volwassenen die keken lagen in een deuk.
groeten albana

Janna3
17-12-2010 om 11:27
Misschien vreemd
Ik zou eerder bij een groep 4 denken: Ach laat maar, ze weten toch niet wat ze zingen of wat de bedoeling is. Maar groep 8 is niet altijd zo onschuldig vrees ik. Daarbij vind ik het verschil of kinderen een liedje op een playback-show zingen of leerkrachten een liedje uitkiezen om een hele klas of school te leren. Voorbeeldfunctie enzo.

Wilgenkatje-
18-12-2010 om 19:07
Nee, inderdaad niet onschuldig
dat is er in groep acht allang af. In groep 7 veelal ook.