Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Vrij in de week van pinksteren?

Op zoons school hebben ze bedacht dat de kinderen 'pinkstervakantie'hebben op de dinsdag en woensdag na Pinksteren, en dat het team vervolgens twee aaneengesloten studiedagen heeft, en daarmee heeft zoon dus gewoon de hele week van Pinksteren vrij. Waarom de school voor die rare constructie gekozen heeft, geen idee, maar dat maakt me ook niks uit.

Maar wat ik me nou afvraag: zijn er veel meer scholen die dit hebben, dus vrij in de Pinksterweek? Ik had namelijk het idee om met zoon naar Nemo te gaan op die dinsdag, maar daar begin ik mooi niet aan als half Noord-Holland daar dan zit

Groeten,

Temet


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

29-05-2011 om 21:16

Derde pinksterdag

Hier hadden beide zoons altijd derde Pinksterdag vrij. Voor ons de aanleiding om dan een pretpark te bezoeken, want er waren maar weinig scholen die dat ook hadden. Zeker Movie Park in Duitsland was dan zeer stil, want daar kennen ze zelfs geen tweede Pinksterdag
Ik denk dus dat je op dinsdag, maar zeker op de andere dagen van die week, een heel rustige dag in Nemo hebt.

Leandra

Leandra

29-05-2011 om 21:18

Hele week vrij

Mijn kinderen zij de hele week na Pinksteren vrij. En deze week hoeven ze alleen maar maandag en dinsdag naar school. Heerlijk..... (Not, al die opvang regelen...). Ik woon in het Oosten....

Groetjes Leandra

Puck

Puck

29-05-2011 om 21:19

Wij vallen ook onder regio Noord en omdat we zo laat zomervakantie hebben heeft de basisschool hier ook de week na pinksteren vrij gegeven. Helaas heeft oudste op het VO geen vrij.
MAar volgens mij zijn er heel veel scholen die die week vrij hebben.

NaShA

NaShA

29-05-2011 om 21:30

Deze week

zijn mijn kinderen op het basisonderwijs vrij...Na Pinksteren niet volgens mij *checkt kalender* , nee, dan moeten ze gewoon naar school...

Noord

Noord heeft vrij, midden en zuid niet maar die hebben net 2 weken meivakantie gehad (en noord maar 1 week)

Jesse_1

Jesse_1

29-05-2011 om 22:09

Gonniegans

De vakanties zijn apart per school bepaald. Niet alle scholen hebben in mei 2 weken vakantie gehad (zie draadje van begin mei) en niet alle scholen in Noord maar 1 week.
Jesse

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 22:49

Nee

Nee, hier niet, wat ook logisch is, want 1 juli begint hier al de zomervakantie.

liora

liora

29-05-2011 om 23:15

Hier

Ook in Amsterdam: we hadden twee weken meivakantie en verder hebben we geen extra vrije dagen tot aan de zonervakantie.

Liora

Valkyre

Valkyre

30-05-2011 om 07:55

Regio midden

Daar vallen wij geloof ik onder. Per 1 juli al zomervakantie. Deze week hebben de leerkrachten een studiedag - dus alleen op ma en di school (kleuters). Met Pinksteren alleen de vrijdag en de daarop volgende maandag vrij.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Limi

Limi

30-05-2011 om 09:23

Heel veel vrij

2 weken meivakantie, 2 weken school, bijna 2 weken vakantie, 4 weken school, grote vakantie...

Puck

Puck

30-05-2011 om 09:34

Gonnie

Zucht, misschien moet je eerst eens op de site van het ministerie van onderwijs kijken voor je zulke foute informatie op het forum kwakt. Het klopt voor geen meter wat je zegt. Alleen de zomervakantie is wettelijk vast gesteld. Voor de overige vakantie zijn er richtlijnen afgegeven waar scholen zich niet aan hoeven houden. Zo gaat bij ons de herfstvakantie in het komend schooljaar een week naar achteren geschoven worden omdat het weer heel dicht op de zomervakantie zit.

Krin

Krin

30-05-2011 om 10:05

Deze week

Hier hebben ze met de compensatiedagen voor de onderbouw deze hele week vrijgemaakt, plus volgende week maandag voor de hele school. Joepie. En omdat ze daarmee de enige school zijn in de hele wijk zijn er niet genoeg aanmeldingen voor de NSO zodat ik zoals zo vaak in het schoolluwe voorjaar weer eens driekwart werkweek op mijn buik kan schrijven. Na ja. Het is mooi weer. Vandaag dan.

Temet

Temet

30-05-2011 om 10:11 Topicstarter

Pelle

Hier hadden ze ook al twee weken in april/mei, van goede vrijdag tot 8 mei. Vandaar vermoedelijk de truc met de twee studiedagen, de vakantiedagen waren op.

De vrijdag na Hemelvaart zijn ze ook vrij, maar dat zal wel heel algemeen zijn vermoed ik.

Ik gok Nemo toch maar denk ik, we hebben beiden een Museumjaarkaart dus als het toch veel te druk zou zijn kunnen we altijd een andere keer nog terugkomen.

Groeten,

Temet

Voor pinksteren

Bij mijn kinderen op school (Amsterdam) hebben ze vrij in de week voor Pinksteren, dus van Hemelvaart tot en met 2 Pinksterdag. Meerdere basisscholen doen dit. Middelbare scholen in Amsterdam hebben geen vrij.

Groet,
Pina

Wilma

Wilma

30-05-2011 om 11:04

Hier ook veel vrij,

maar níet in de week van Pinksteren .

Hier hadden ze onlangs ook gewoon twee weken vrij en nu dus alweer bijna twee weken. Vandaag studiedag, dan twee dagen school en dan ouderwetse hepi-vakantie.

Dan nog welgeteld 18 schooldagen (waarvan eentje nog schoolreisje en eentje de laatste schooldag) en dan is 't vakantie. Ik vind 't persoonlijk wat veel vrij in de laatste paar weken, maar goed.

Groetjes,
Wilma

Nou,

hier hadden 'ze' 1 week meivakantie (nou, vooruit, 1 1/2 met die 2 studiedagen eraanvastgeplakt. En vanaf die tijd is het gewoon doorbuffelen tot 22 juli. Ja, do en vr vrij met hemelvaart, en pinkstermaandag, en that's it.

Volgens mij maken ze teveel uren dit jaar, hebben ze zich verrekend of zo....

Ingrid

Sascha2

Sascha2

30-05-2011 om 13:04

Geen vakantie

Nou ja, in de week van pinksteren dan. Wij vallen onder regio Zuid en hebben inderdaad twee weken meivakantie aan een stuk gehad. Collega's van me vallen ook onder regio Zuid en hun kinderen hadden een week meivakantie (vanaf 30-4) en nu een week vakantie (eind mei, begin juni). Ook al val je in dezelfde regio, dan nog kan het verschillen. Alleen de zomervakantie is een vast gegeven (met uitzondering van de scholen in Nijmegen, daar wil nog weleens dispensatie aan gegeven worden indien de vierdaagse buiten de zomervakantie valt. Dat was afgelopen jaar ten minste zo bij een aantal collega's).
Mijn kinderen hebben de vrijdag na hemelvaart een dagje vrij, dan alleen nog met pinksteren en dan de grote vakantie vanaf 11 juli.
Trouwens, de kerstvakantie wil ook nog weleens voor verwarring zorgen. Afgelopen jaar werd de kerstvakantie bij ons een week verschoven. Was ook wel weer fijn, eigenlijk. Wij hadden nog een week vrij terwijl de meeste mensen alweer aan het werk moesten. Ik kon veel makkelijker vrij krijgen op het werk, dan in andere jaren.

Sascha2

Sascha2

30-05-2011 om 15:04

Dat ik dat mag meemaken, pelle

Nou, kijk eens aan, dat wist ik niet. Best bijzonder dus om dat een keer mee te maken . Dit jaar valt eerste kerstdag op zondag. Zal de kerstvakantie dan dit jaar van 26-12 t/m 8-1 vallen? Ik zit te springen om een opgave van de kerstvakantie, omdat ik de vakantie-bso voor de zomer moet opgeven en het aantal dagen afhankelijk is van de noodzaak van opvang in de kerstvakantie. Volg je me nog . Op school heb ik nog geen duidelijkheid gekregen. Mocht het inderdaad zo zijn dat de tweede week van de kerstvakantie in 2012 valt, dan scheelt dat een aantal vakantie-bsodagen. Goh zeg, de eerste tropische dag van het jaar en ik zit mijn hoofd over kerst te breken...

Bij ons wel sascha

Bij ons is de eerste dag van de kerstvakantie volgend schooljaar 24 december. Dus de tweede week valt in 2012.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Noorderling

Noorderling

30-05-2011 om 16:46

Ingridt

Volgens mij zijn het juist de scholen in midden en zuid die langere meivakantie en/of hepi ( leuk) vakantie hebben.
Juist veel scholen in het noorden die tot 23 juli moeten, hebben niets van dit alles. Het is dat ik niet zo veel zin heb om uren met elkaar te gaan vergelijken maar volgens mij is er toch ergens iets niet helemaal juist. Alle scholenhier trouwens en volgens mij ook bij jouw in de gemeente en ook die grote gemeente vlak bij jullie over de provincie grens.
Snap er niets van, ga het binnenkort toch eens navragen.

Noorderling

Noorderling

30-05-2011 om 16:59

Pelle

Noorden als in Groningen, Friesland, Drente of noorden als in Noord Holland? Moet toegeven dat ik niet alle basisscholen in de 3 noordelijke provincies gecheckt heb hoor, maar toevallig die scholen waar ik mijn connecties heb, hebben geen extra vakanties.
Ben denk ik ook meer verbaasd dat andere scholen dat wel hebben, dan over het feit dat de onze het niet heeft.
En inderdaad wij hadden dat vroeger ook niet. Wel paasvakantie trouwens, geen meivakantie.

Limi

Limi

30-05-2011 om 21:44

Pelle

Wat is een lange hepivakantie? Hier bijna 2 weken hepi in het zuiden dus, na twee weken mei...

En hier

regio nijmegen hebben mijn kids de eerste week van mei vrij gehad, toen 3 weken school en deze week vrij.

Dan zomervakantie van 11 juli t/m 19 augustus
Herfstvakantie van 24 t/m 28 oktober
Kerst van 26 december 2011 t/m 6 januari 2011
Voorjaarsvakantie van 20 t/m 24 februari
Mei vakantie van 30 april t/m 4 mei
hemelvaartvakantie op 17 en 18 mei

zomervakantie van 2 juli t/m 10 augustus

Groetjes Pham

Lieve pelle

< < Jij geeft echt foute informatie hoor, sorry. Deze weken zijn helemaal niet vastgesteld >>

niet boos worden hoor!

Ik weet (beroepsmatig) ook wel dat de weken niet zijn vastgesteld. Dat zeg ik ook helemaal niet. Er zijn zeker uitzonderingen maar voor veruit de meerderheid van de scholen geldt het echter wel zo. Heeft met de late zomervakantie in noord te maken en de weken die hier tussen moeten zitten (ik heb het overigens wel over basisonderwijs).

Puck

Puck

31-05-2011 om 08:50

Gonnie

Gonnie: " Er zijn zeker uitzonderingen maar voor veruit de meerderheid van de scholen geldt het echter wel zo"
Zelfs dat is veel te stellig gezegd.

Sinne

Sinne

31-05-2011 om 11:26

Pinkster3

Inde zaanstreek en purmerend zijn alle kinderen de dinsdag na pinksteren vrij (dichtbij NEMO dus) ik zou eerder wat verder weg gaan als je op de dinsdag wat leuks wil doen.

Nororderling

Nororderling

31-05-2011 om 11:32

Gonnie

Hier moeten de basisschool kinderen vanaf het eind van de mei vakantie ( 1 week) nog 11 weken naar school tot de grote vakantie. Alleen vrij met Hemelvaart en Pinksteren. En een dagje vanwege de planning voor het volgende schooljaar. Bedoel je nou dat dit helemaal niet mag? En dit gaat voor bijna alle scholen hier inde gemeente op dus het lijkt me ook geen geknutsel met schooluren per week, want dat is bij verschillende scholen verschillend ingevuld.

Noorderling

Noorderling

31-05-2011 om 11:35

Oeps..

Moeilijk zo'n tijdelijke nick... En Pham nog afgezien van de grote verschillen in den lande, zoveel vrij binnen een paar maanden is toch een opvang technisch drama!

Rosa-

Rosa-

31-05-2011 om 12:52

Ook noord

Hier met hemelvaart 2 dagen (en het weekend erachteraan) dan in juni een hele week (in mei maar een week gehad) en dan doorbikkelen tot half juli!

Rosa-

Fryske

Fryske

31-05-2011 om 13:05

Hier

Onze kinderen hebben met pinksteren tot en met de woensdag vrij, verder geen extra dagen meer tot de zomervakantie. Ook maar 1 week meivakantie en nu met Hemelvaart ook alleen donderdag en vrijdag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.