Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
annie

annie

02-03-2010 om 18:42

Vrij krijgen begrafenis?

Mijn dochter zit in de brugklas. De moeder van een buurtvriendin is na een ziekbed overleden. Zij heeft een rouwkaart gekregen inclusief een uitnodiging voor de crematie. Weten jullie of zij hiervoor vrij kan krijgen, is dit een rare vraag om school voor te leggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

02-03-2010 om 19:15

Nee

dat is helemaal geen rare vraag, ik zou zeker vrij vragen als je dochter er naar toe wil gaan.

Puck

Puck

02-03-2010 om 19:22

Tuurlijk vragen

Dat is helemaal geen gekke vraag en een school moet wel erg bot zijn om zo'n verzoek niet te willen inwilligen

tonny

tonny

02-03-2010 om 20:14

Natuurlijk

Natuurlijk gaat ze naar die uitvaart, als ze dat zelf wil. Belangrijk. En eenmalig.

Briefje schrijven naar school en meedelen dat ze op dat bepaalde tijdstip niet aanwezig is.

Carmen

Carmen

02-03-2010 om 22:59

Tuurlijk

Inderdaad niet vragen, meedelen.

Carmen.

Ook vragen

Ik zou dochter de kaart mee naar school laten nemen en vrij vragen. Het is zeker geen rare vraag. Ik zou wel toestemming vragen om weg te blijven van school.

Ja hoor (ervaring)

Hier hebben we vorige week vrij gevraagd en gekregen ook voor een buurman (wij waren wel nauw betrokken, idem kinderen). Oudste (v.o.) kon gewoon 'afgemeld' worden (telefonisch), later stond op haar verzuimlijst 'F.O.' (familieomstandigheden), jongste (b.o.) moest officieel aangevraagd worden. Formulier ingevuld en via mail bevestiging verlof gekregen.
groeten albana

annie

annie

03-03-2010 om 13:42

Bedankt

Ik heb op school een boodschap achtergelaten voor haar mentor, ik hoop dat hij snel terugbelt en dat onze dochter dan een gedeelte van de dag vrij kan krijgen. Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.