Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-05-2013 om 11:39
Ik heb zelf geen kinderen die dit jaar examen doen maar wat een flop, examen uitgelekt, examen een dag uitgesteld. Hoe kan zo'n examen nou uitlekken? Dat zit toch in een gesloten envelop in een kluis? Die pas wordt geopend onder ogen van getuigen om exact de tijd die op het examen staat? Of is dat veranderd?
Ik ben ook wel geintrigeerd door de begeleidende brief bij de gepubliceerde uitgelekte examens. Dat er meer examens uitgelekt zijn (in ieder geval 6!!), dat scholen dit soms bewust doen om de resultaten te verbeteren (daar zijn ze weer, de volkskrantlijstjes) etc. En dan het commentaar van staatssecretaris Dekker: "Een kwalijke zaak', noemt Dekker het uitlekken van het examen. 'Zo verstier je het voor alle leerlingen." (Uit de VK, http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs/article/detail/3448959/2013/05/29/Examen-Frans-naar-morgen---college-doet-aangifte-diefstal.dhtml) Ik neem aan dat hij niet de klokkenluider bedoeld maar de dieven? Ik had wel een andere reactie verwacht van de staatssecretaris maar ok.
Zo onderhand begin ik te denken dat er iets ongelooflijk veel mis is met het onderwijs. Rot en verrot. Nemen scholen nog wel verantwoordelijkheid voor kwalieit, voor de leerlingen? Weg met de volkskrantlijstjes dan maar?
Dit zijn dingen die bij mij opkomen. Wat vinden jullie?
PS voor de ouders met leerlingen die VWO FRans zouden doen, sterkte en voor jullie kinderen veel succes morgen.
12-06-2013 om 16:35
Eens, maar
Eens met cqcq. Lijkt me dat op zijn minst de directeur nu op non-actief moet.
Maar P, dat verhaal uit '87 klinkt onwaarschijnlijk. Namelijk: de examens van het betreffende jaar zijn al jaren klaar. Dat wordt dus niet enkele maanden van tevoren gedrukt of zo, maar was misschien al in '84 klaar of zo.
Hoe het verhaal dan wel zat begrijp ik ook niet.
12-06-2013 om 19:54
Nog meer
Het gaat om nog meer examens, 25 in totaal. Het verhaal wordt nog wonderlijker. Ik snap er inmiddels helemaal niets meer van. De dieven zouden niet via de verdwenen sleutel binnengekomen zijn maar via aan dakraam en vervolgens via plafondplaten. Ik denk dat de school niet langer kan volhouden dat ze niet van 25 (!!) examens hebben gezien dat er gesjoemeld is met de verzegeling. De dieven durfden in ieder geval wel met hun 25 examens!
12-06-2013 om 21:47
Ja 25 examens! maar blijven elders geldig
Ongelofelijk he? Zo veel, en dat de school niets heeft gezegd (kan me ook niet voorstellen dat ze niets gemerkt hebben). Heel apart...
Gelukkig is besloten dat de examens voor de andere scholen wel geldig zijn. Dat leek me ook ondoenlijk om al die leerlingen opnieuw examen te laten doen, en alle geplande vakanties, vakantiebaantjes etc......
Fijn voor zoon van vriendin ik gunde hem geen nieuwe ronde.
En nu even de uitslagen van morgen afwachten...