Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

VWO of VWO plus?

Mijn dochter wordt met haar VWO advies, op de school van haar keuze automatisch geplaatst in een VWO plus klas. De "gewone" VWO klas is voor kinderen met een havo/vwo advies.
Het verschil is dat je in de VWO plus klas, 1 uur minder Wiskunde en 1 uur minder NL per week krijgt. Daarvoor in de plaats komen 2 u per week wisselende verdiepingsvakken (Spaans, Science, etc).
Onze dochter is niet leergierig en doet het liefst zo min mogelijk, zou zo'n plus klas dan wijs zijn? De school gaat ervan uit dat de VWO plussers sneller de Wis en NL stof zullen beheersen, en daarom per vak 1u minder nodig hebben.
Aan de ene kant zou het zomaar kunnen dat mijn dochter harder gaat werken in een plus klas omdat ze graag in die klas wil blijven. Maar wellicht ook wel hoog gegrepen voor een niet-leergiering meisje.
Wat vinden jullie?
mvg

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-01-2017 om 10:12

je andere draadje nog een keer lezen?

Ik zou je andere draadje nog een keer goed doornemen, volgens mij is alles over vwo versus vwo+ daarin wel langs gekomen. Ik weet niet zo goed wat je nog méér wilt horen.
(tip: heb vertrouwen in je dochter, maar ook daarover staat in het andere draadje wel een en ander)

Hemf

Hemf

23-01-2017 om 10:21 Topicstarter

je hebt eigenlijk wel gelijk... Daar staat wel genoeg in

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.