Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Even zo...

Even zo...

27-11-2008 om 22:02

Wanneer automatiseren

Onze zoon heeft met 5,5 zelf leren lezen uit een AVI-boekje. Dat ging nog wel spellend, maar dat was niet erg volgens de kleuterjuf. Hij is 6 geworden in augustus en toen ook begonnen in groep 3. Hij had toen een kleine voorsprong op de rest. Hij kende de letters, alleen de dubbelklanken gingen niet zo goed. Hij doet gewoon met de klas mee (er is maar één jongentje dat Zon doet, maar die is AVI-uit) maar mag wel wat moeilijker boekjes lezen dan de blokboekjes (???). Thuis leest hij ook AVI-1 boekjes.

Nu valt het me op dat hij nog steeds erg spellend leest (zeker 80-90% van de woorden). Is dat normaal na een paar maanden leesonderwijs? Kunnen we beter overstappen op makkelijker boekjes (bv die we krijgen van leesleeuw).

Ik lees hier dat kinderen met kerst AVI-1 moeten beheersen. Moet dat dan echt vloeiend worden gelezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

28-11-2008 om 08:38

Ah, dat is ook mijn vraag

Dat is precies wat ik me ook afvroeg. Zoon leest wel, maar dan zo: "b-oe-k, boek". Er zijn wel wat woorden die hij in een keer ziet, maar het meeste gaan idd nog spellend. Ik vroeg me ook af of het bij de meeste groep-3 kinderen ook zo gaat? Heb in elk geval geen klachten van de juf gekregen over zijn leesniveau.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.