Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Khet

Khet

03-09-2009 om 17:02

Wanneer effect r.t.?

Hallo,

Even een vraag over Khetzoon. Hij is 9 en zit in groep 6. Met spelling heeft hij al sinds groep 3 een probleem (verder gaat alles prima). Halverwege groep 4 op school met R.T. begonnen maar dat was meer woorden overschrijven en er was na een jaar geen verbetering. Nu krijgt hij sinds een jaar buiten school R.T. (1x per week) maar nog steeds weinig verbetering. School gaat hem niet op dyslexie testen want het lezen gaat prima (dus geen dyslexieverklaring te verwachten, mogelijk is hij dysorthografisch).
De R.T.-er (die externe dus) zegt dat hij het gewoon niet goed heeft aangeleerd in groep 3; dat er destijds niet voldoende aandacht aan besteed is. School heeft dus een andere mening, en ik weet het niet meer.
Wat ik wel weet is dat dit best belastend voor hem is: hij oefent meermalen per week thuis met de opdrachten van RT, gaat daar wekelijks een uur heen, maar haalt nog steeds "E"-scores... Wat nu doen? Tijdelijk stoppen met RT, 1x per 2 weken gaan, of nog een jaar proberen en kijken of er dan zichtbare resultaten zijn? Natuurlijk wil ik graag dat hij goed leert spellen, wat is wijsheid?

Wie kent, of herkent hier iets, weet er wat van of wil zijn/haar ideeen delen?

Ik hoor het heel graag,
Khet

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.