Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Monique

Monique

11-05-2012 om 00:03

Warme overdracht.....ijskoude douche?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique

Monique

15-05-2012 om 20:33

Top!

Heel erg bedankt Miriam, je bent super! Ik ga hier gelijk mee aan de slag en heb maandag een afspraak op school(ze zijn hier op schoolkamp)Ik houd je op de hoogte.

Groet, Monique

Monique

Monique

15-05-2012 om 20:35

Fijn

Heel fijn al die reakties, dat geeft ons even het gevoel dat we er niet alleen voor staan. Allemaal erg bedankt en ik houd jullie op de hoogte,

groet, Monique

mirreke

mirreke

16-05-2012 om 13:44

Monique, is de directie ook op schoolkamp?

Zet m op. School is op schoolkamp, maar is de directie mee op schoolkamp? Ik zou eerlijk gezegd direct hierachteraan gaan, en dus die brief van Miriam al direct sturen. Als de directie er is, die tav de directie sturen, ik denk aangetekend. Bovendien komen ze neem ik aan vandaag weer terug (morgen is Hemelvaart) en kunnen ze dan lekker ff zweten in het weekeinde.
Niet te lang wachten, hoe langer je wacht, hoe meer tijd die andere school heeft om die nare gegevens tot zich te nemen. Idd, je eigen informatie aanvullen en ook aangeven waarom je het wijzigt, zoals Miriam het aangeeft.
Wacht niet te lang!

Sancy

Sancy

18-05-2012 om 17:13

Take it to another level

Monique,
Ik kwam deze link tegen http://www.privacyfirst.nl/aandachtsvelden/metaprivacy/item/542-gezocht-klachten-over-privacy.html en het zou mooi zijn als jij met deze casus zou willen meewerken aan het onderzoek.

monique

monique

21-05-2012 om 14:30

Privacy

O dat is eigenlijk precies waar ik tegenaan loop. Ik ga het even goed bekijken 'k zal je melden als ik meedoe, bedankt!

Straks het uur van de waarheid. Ik mag op bezoek bij de hooggeleerden die de toekomst van mijn zoon om zeep willen helpen, ik heb het helemaal voorbereid, ik heb de brief van Miriam klaar, dus het zal me benieuwen, jullie horen van me....

groet, Monique

Monique

Monique

21-05-2012 om 20:25

Hoeraaaa

Hallo allemaal,

Het lijkt warempel allemaal goed te komen, daar hadden we eigenlijk niet meer op gerekend. Ik trof vanmiddag de andere leerkracht van mijn zoon, zij is er een tijdje tussenuit geweest en is nu sinds een paar weken weer aan het werk. Zij was het roerend met ons eens en heeft alle negatieve teksten geschrapt of veranderd. LWOO aanvraag is geschrapt ("hij heeft toch alleen begeleiding nodig voor zijn rekenen? dan heeft hij genoeg aan de dyscalculieverklaring om begeleiding te krijgen") en waar we helemaal verschrikkelijk blij mee zijn: Zij (dus advies basisschool) staat achter ons wat betreft niveau Mavo Plus!!! Joehoeoeoe ik kon haar wel kussen!

Ik geloofde er echt niet meer in, maar uiteindelijk is het dus wel gelukt.

Nog een klein minpuntje. Door dit vreselijke rapport, die achter onze rug om wél naar de eerste school is verstuurd, is deze aanmelding dus niet gelukt. Ik snapte dit eerst niet waarom ze zo'n laag niveau wilden voor onze zoon, maar nu dus wel. Ik heb nog even moeilijk zitten doen en aangehaald (brief Miriam) dat dit echt niet kan, notabene zonder onze handtekening. Daarna veranderde alles.....

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp,

groet, Monique

Gefeliciteerd geloof ik

De basisschoolleerkracht heeft het advies dus aangepast naar Mavo plus en alle narigheid uit het dossier gehaald. Mooi.

Maar je schrijft verder dat de aanmelding op de eerste school niet gelukt is, dat je nu snapt waarom ze zo'n laag niveau voor je zoon wilde en dat je even moeilijk ging doen en daarna alles veranderde. Is je zoon nou aangenomen op de school die jullie wilden, en zit hij op het niveau wat je beoogde, en wat veranderde er nou allemaal? Ik kan het even niet volgen. Maar gezien je hoeraaa is een felicitatie vast wel op zijn plaats, dus bij deze.

skik

Monique

Monique

21-05-2012 om 23:25

Lastig

Het is ook zo'n complex verhaal geworden. Onze zoon is aangenomen op de school die uiteindelijk het beste voor hem is. Daarvóór hadden wij hem echter op een school bij ons in de buurt aangemeld waar meer kinderen van zijn bs heengaan. Dit is niet gelukt omdat de leerkracht het onderwijsrapport met alle narigheid (ongetekend én ongezien door ons) alvast opgestuurd heeft. Wij zijn toen verder gaan kijken en de school waar wij hem nu aanmelden is veel leuker met meer mogelijkheden.
Wat niet wegneemt dat het behoorlijk zuur is als je deur dichtgegooid wordt om een reden waar je zelf totaal geen invloed op hebt en vervolgens geen poot meer aan de grond krijgt.
Uiteindelijk vindt ik dat de juf het goed opgelost heeft en aan al onze wensen gehoor heeft gegeven.

groet, monique

Duidelijk

Fijn, je zoon zit op de school die voor hem het best is. Jammer van alle zorgen, onzekerheid en ergernis, maar het is allemaal goedgekomen en heeft uiteindelijk nog een betere school opgeleverd.

Ga je nog iets doen met het feit dat de basisschool zonder jullie toestemming gegevens heeft doorgegeven?

skik

Monique

Monique

22-05-2012 om 10:47

Skik

Zo is het maar net. We laten snel alle zorgen en ergenissen achter ons en gaan ons verheugen op de nieuwe school.

Ik ga het rapport waar Miriam het over had van de ombudsman uitprinten en samen met haar brief aan de leerkracht geven die onze gegevens door heeft gestuurd. Een kopie gaat naar de direktie. De brief pas ik natuurlijk aan naar de situatie. Het gaat er om dat ze weten hoe serieus de situatie is en hoe in strijd met de wet ze handelen. Zo hadden ze ook niet door hoe zwaar de NIO meetelt en dat dit niet mag omdat dit over gezondheid gaat en dit niet in een leerlingendossier hoort. Blijkbaar weet onderwijskundig personeel niets van wettelijke regels, maar handelt zoals ze altijd gedaan hebben en zoals hun het beste lijkt. En daar komen ze dan (bijna) altijd mee weg.

Groet, Monique

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.