Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
guera

guera

05-05-2012 om 11:23

Wat als de mr heeft zitten slapen?

Op onze school is een belangrijke beleids wijziging ingevoerd of gaat ingevoerd worden. De mr is hierin niet gekend. Volgens mij waren ze zelf ook niet alert genoeg. Wat doe ik als gewone ouder ? Wat kan ik doen ? Is het 'kies' om hierom te vragen bij de directie ?
Grt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aan de bel trekken

Bepaalde besluiten mogen niet zonder instemming of advies van de MR ingevoerd worden. Daar kan je de directie over aanspreken. Ook al heeft de MR zelf niet opgelet, het is evengoed de verantwoordelijkheid van de directie om beleidswijzigingen aan de MR voor te leggen.

Hier kan je zien waar de MR instemmings- of adviesrecht over heeft: http://www.infowms.nl/fileadmin/wms/publicaties/Instemming_of_advies._sept._2011.pdf. Ook kan je 50tien bellen voor advies.

skik

Chippie

Chippie

05-05-2012 om 12:56

Welke beleidswijziging?

MR heeft in de meeste gevallen slechts adviesrecht. Schoolbestuur/directie kan wat dat betreft veelal een eigen koers varen.

'De MR heeft zitten slapen" vind ik een vreemde opmerking. Je weet niet of dat zo, je kunt het in ieder geval anders verwoorden. Maar bovenal: wat is jouw ro in ht geheel? Waarom zit jij zelf niet in de MR? De vergaderingen van de MR kennen een deels openbaar karakter.

guera

guera

05-05-2012 om 14:11

Chippie

Het klinkt misschien wat onaardig. Het komt door hoge tijdsdruk en overgangs situatie. Ik kom juist net uit de mr, vandaar dat ik weet dat ze ergens niet voldoende in betrokken zijn en dat directie hen gepasseerd, al dan niet moedwillig, heeft. De vraag is dus wat kan ik doen als gewone ouder ? Ik weet zeker dat er instemming nodig was. Ga even niet uitwihden over wat precies ivm herkenbaarheid.....

Sancy

Sancy

05-05-2012 om 14:37

Lijkt me

dat de mr aan de bel moet trekken. Volgens mij geeft de wet medezeggenschap op scholen daar toch voldoende mogelijkheden voor?

Chippie

Chippie

05-05-2012 om 21:51

Brief naar mr en directie

Je hebt diverse opties:
- je gaat naar MR, legt de situatie voor en zij trekken aan de bel.
- je gaat naar eerstkomende MR vergadering als gast en trekt aan de bel.
- je gaat naar directie en trekt aan de bel
- je stuurt brief naar MR met kopie aan directeur of andersom.

Mr aanspreken

Ik zit zelf in de MR en merk dat de directie vaak denkt dat voor bepaalde zaken de MR niet geconsulteerd hoeft te worden. Zou de MR er naar vragen en als deze niet afdoende reageert, officieel een brief naar directie en MR sturen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.