Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mari

Mari

25-03-2009 om 20:57

Wat als school dwars doet? (overplaatsing so)

Zoon zit nu op een SBO en de laatste 2 jaar gaat het steeds slechter met hem qua gedrag. Nu eindelijk een vaste diagnose gekregen en ook advies van GGZ om hem over te plaatsen naar een cluster 4 school. Hun vermoeden is ook dat hij op school te weinig structuur en begeleiding krijgt, overprikkeld is en dus thuis ontploft. Maar school vind dat ze hem best nog wat te bieden hebben, het probleem gedrag is op school ook een stuk minder dan thuis (maar wel aanwezig). Juf zag ook wel wat zitten in cluster 4 en zou haar best doen.
Een aantal weken geleden had ik haar de formulieren van het REC gegeven om in te vullen, vandaag vroeg ik hoe het ermee stond. Nu blijkt dat er een gesprek op school moet komen met de commissie van begeleiding. Ik heb net opgezocht wie er in zit en het is best een gewichtige waslijst: directeur, adjunct-dir., orthopedagoog, maatschappelijk werk, IBer en jeugdarts van de GGD.
Ik krijg het gevoel dat ze niet mee willen werken, terwel het enigste wat ik van school verlang is het onderwijskundig rapport. Waarom zou school zoon niet laten gaan? Ik wil me nu gaan voorbereiden op alle mogelijkheden zodat ik in dat gesprek niet voor een verrassing kom te staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik verwachten en Wat kan ik doen als ze weigeren?
School is geen slechte school, alleen kunnen ze niet (meer) bieden wat zoon nodig heeft.En dat is veel meer structuur en duideljkheid dan zelfs een SBO kan bieden.

gr. Mari

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.