Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-07-2010 om 09:56
Stel je hebt een dyslexie verklaring gekregen voor je kind? wat moet een school eigenlijk bieden voor zo'n kind?
Ik begrijp van iemand bij osn op school dat school geen extra dyslexie materialen heeft. (Ik weet ook niet zo goed welke materialen dat zouden moeten zijn). Hij mag wel onder schooltijd op een andere school iets doen onder begeleiding.
Maar moet de school zelf nou ook niet voorzien zijn van materialen en tijd en begeleiding?
Ben erg benieuwd!
08-07-2010 om 13:44
Dyslexieprotocol
De meeste scholen hebben tegenwoordig een dyslexieprotocol, waarin precies eea staat beschreven. Niet dat daar altijd naar gehandeld wordt hoor, maar het is wel een belangrijke leidraad.
Maar als je school dat niet heeft, geen idee. Is de expertise er dan uberhaupt binnen school wel om je kind verder te helpen? De IB-er zou daar meer over moeten kunnen zeggen, want die moet ook met je kind aan de slag dan.
Maar er zijn vast dyslexie-experts op dit forum, dus ik hoop dat je snel een antwoord krijgt waar je meer mee uit de voeten kunt.
Groet, Moppeke