Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

12-10-2009 om 10:06

Wat speelt de bovenbouw nog op 't speelplein?

Binnenkort gaan we het plein weer wat aanpakken, althans da's de bedoeling, en kunnen we ook wat losse dingen weer aanschaffen. Nu zijn we dus aan het inventariseren wat nu leuk is voor de bovenbouw. Wat wordt er nog daadwerkelijk gespeeld door bijvoorbeeld groep zeven en acht??

Hier zijn sinds kort die touwtjes geintroduceerd (zodat je kop en schotel kunt maken enzo) en waarachtig er is een hele groep die dat leuk vindt.

Maar verder, het plein is niet heel groot. Ballen mogen ze wel, maar verder dan trefbalachtige spelletjes kan het niet, voetballen is te gevaarlijk. Er hangt wel een basketbalnet.

Dus vandaar mijn vraag, wat doet groep zeven en acht op 't plein, behalve wat hangen ??

Groetjes,
Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-10-2009 om 10:16

Tafeltennis

Bij ons staat op het bovenbouwplein een tafeltennistafel. Daar wordt intensief gebruik van gemaakt.

Bastet

Bastet

12-10-2009 om 10:36

Ehm....

Even denken hoor.....eenwielfietsen,diabolo,en voetballen!
Groetjes,bastet

tonny

tonny

12-10-2009 om 10:47

Tafeltennissen

dat doen ze graag. Verder basketballen.

tonny

maan.

maan.

12-10-2009 om 11:30

Springtouwen

Dit jaar was (is?) springtouwen erg populair zelfs de jongens schijnen mee te doen.. verder wordt er een variatie op trefbal gespeeld en ook het koppelduikelrek (of hoe heet dat) is bij sommigen nog steeds erg populair.

Eenmaal per week spelen ze niet op het plein dan mogen ze op een nabijgelegen veldje daar kan gevoetbald worden en dat bevalt goed.

Jvo

Jvo

12-10-2009 om 12:44

Tafeltennis

De betonnen tafeltennistafel staat er nu 3 jaar maar is en blijft mateloos populair. Nu er veel wordt gewaveboard loopt het even terug, maar na die rage vallen ze ongetwijfeld weer terug op het pingpongen!

Vroeger

Ik denk wel eens; moeten we tegenwoordig alles bedenken voor onze kinderen? Vroeger verveelden we ons nooit op het schoolplein. Er stond niets op. Alleen een rechthoekig tegelplein. En we namen de touwtjes voor het maken van kop en schotels zelf mee. Net zo als de springtouwen en de knikkers. Of een hoelahoep. Of de voetbalplaatjes om te ruilen. Of gewoon helemaal niets.
Volgens mij moeten we veel minder bedenken.

amk

amk

12-10-2009 om 13:29

Eens met mach

we zijn tegenwoordig vooral de entertainers van onze kinderen geworden.
Weinig meer zelf bedenken. Je ziet het ook aan het speelgoed. Veel nieuw speelgoed is maar op 1 manier te gebruiken. En ouder speelgoed waar je zelf mee kunt rommelen blijft heel erg populair: lego, playmobil etc.

Ook moet alles maar leuk zijn. Ik kan mij niet herrineren dat er in de herfstvakantie zo veel georganiseerd werd. In de zomer was er alleen het weekje huttenbouwen. We werden veel losser gelaten. Komt ook omdat er toen aanmerkelijk minder verkeer op de weg was en er was ook ruimte om te rommelen. Er waren rommelbosjes, die dan wellicht geen openbaar gebied waren maar waar het rommelen wel oogluikend werd toegestaan. Nu zou er een hek omstaan.

Hier

Slingertikkertjes (maar zodra er er meer dan 3 zijn moet de slinger gesplitst worden ivm de andere kinderen), iemand is hem, niemand is hem (ken het niet, maar daar hebben de kinderen het over), alle variaties op televisietikkertje, pakkertje, verstoppertje etc. Verder staat er een pingpongtafel. Ook spelen ze diabolo en nu er bladeren liggen, spelen ze daar mee of ruimen ze ze zelfs op. En soms wordt er gebald met een tennisbal.

Koppeltje duiken

Hier is vorige jaar een koppelduikrek met stokken op allerlei hoogte aangeschaft (dus ook wat hogere) staand in een wijd rondje met speciale ondergrond natuurlijk, zo'n stuk of 8 (of 10?) koppelduikstokken. groot succes! er zijn er nu zelfs 2 ! Favoriet bij de meiden van groep 8, vorig jaar ook al. Er zijn zelfs al afpraken gemaakt per klas wie welke pauze mag...zó favoriet.
Verder springtouwen en 'dauwertje' (een of ander jongens pakken de meisjes spel en duwgedoe..) en de jongens duikelen vrolijk mee.
groeten albana

Hier is het

...momenteel vooral KING-en! Kan met stoepkrijt maar op het plein is een groot KING veld geverfd die veel word gebruikt. Ook de panna doeltjes (kleine voetbaldoeltjes) zijn altijd in gebruik.

mirreke

mirreke

12-10-2009 om 15:31

Voetbal, tafeltennis

maar ook was er een geschilderd Twister op het schoolplein dat veel werd gebruikt.
Er was ook een klimrek dat ook voor oudere kinderen nog interessant was, en dat werd ook intensief gebruikt.

Jesse_1

Jesse_1

12-10-2009 om 23:13

Ook tafeltennis!

En momenteel is het 'eitje leggen' (waar geen tafeltennistafel is).
Jesse

Wilma

Wilma

19-10-2009 om 10:01

Even afwezig geweest, sorry

Maar fijn te zien dat er reacties zijn. Ik ben het helemaal met Mach eens dat er altijd maar vermaakt moet worden en waarom eigenlijk?? Ik zei ook al dat wij vroeger ook gingen bokje springen, elastieken (met zelfmeegebracht elastiek), touwtje springen (ook zelf meenemen), kop en schotels maken, etc. Er was niet eens een bal als ik 't me goed herinner.

Maar daar gaat 't even niet om, er is budget voor wat nieuws en er heerst even een wat negatieve sfeer rondom wat kinderen wel en niet zouden moeten doen. Dat sommige kinderen anderen gaan lopen klieren omdat ze niks te doen zouden hebben, nou ja, 't zal wel (volgens mij moet je dan dáár wat aan doen juist), in elk geval hebben we vanmiddag vergadering en mogen we ook met ideeën aan komen over wat er aan (kleine) investeringen gedaan kan worden voor op 't plein.

Zo'n tafeltennistafel, gebeuren daar niet veel ongelukken mee? Of staat die dan in een hoekje waar niemand er tegenaan rent ?? En erop mag niet, neem ik aan (kan me de stuiterkinderen al voorstellen, bovenop die tafel). 'k HOop dat iemand antwoordt vanmorgen, kan ik dát argument meteen weerleggen vanmiddag, mij lijkt 't leuk, zo'n ding.

Bedankt alvast in elk geval !

Groetjes,
Wilma

Tafeltennistafel helemaal rond

.. dus geen hoeken. van beton.

Er staat altijd een groep kinderen omheen, van de ochtend tot de middag. Al hebben ze nog maar drie minuten voordat de bel gaat, dan staan ze er nog. En het samenspel gaat ook prima. Er staan al gauw 6 of 8 bovenbouwkids omheen.

Wilma

Wilma

20-10-2009 om 17:01

Toelichting

Hier hebben ze werkelijk bij álles wel een tegenargument, dus stél ik zou die tafeltennistafel voorstellen dan weet ik nu al dat ze zeggen dat dat gevaarlijk is vanwege de scherpe hoeken.

Hier bij ons op 't plein voor de bovenbouw staat een klim/glijding, ene kant ga je zo'n schuine plank omhoog, dan loop je over zo'n vlak stuk planken (een meter of twee hoog en een meter of vijf lang denk ik) en dan glij je daar dus naar beneden. Eronder ligt gewoon zand, lagen ooit houtsnippers maar dat mocht niet meer, rubbertegels zijn te duur. Binnenkort komt iemand om te keuren, zal 't ding wel afgekeurd worden.
En er staat een kukelrek voor twee personen zeg maar.
That's it.

Een paar jaar (!) terug is een grote actie geweest om geld in te zamelen voor 't nieuwe plein, nieuwe aankleding, stuk erbij, etc. Maar hier is nooit iets van terecht gekomen, zó frustrerend en zo irritant. Maar goed, nu pakken we de draad weer op omdat er een nieuwe doortastende (lijkt tenminste zo) directeur is en komen we dus weer met voorstellen. Maar om 't meteen al goed in te kleden, wilde ik even weten of ze bij jullie 't niet gevaarlijk vinden. Kan ik tenminste zeggen dat heel veel scholen zo'n ding hebben, snap je.

Hier trouwens een overkoepelend bestuur en een stichting waar de school bij hoort (met diverse andere scholen) en dan zit je dus vast aan wat die stichting vindt van je school. Je kunt als ouders wel protesteren of geld inzamelen of weet ik wat, uiteindelijk beslist de stichting of het er komt of niet.

Als iemand ideeën heeft hoe ik dit kan aanpakken, graag.

Ahum Pelle, lange uitleg, maar zo snap je misschien waarom ik alles zo grondig mogelijk wil aankondigen op school (leuke school verder hoor).

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.