anna van noniemen
21-09-2011 om 21:40
Wat zal ik hiermee doen? [zoon en mentrix]
Sommigen weten misschien nog wel hoe ik eind vorig schooljaar een paniek posting plaatste, wat uiteindelijk wel is opgelost. Maar het lijntje is heel dun.
Nu vandaag, zoon zit nu in de tweede klas, maar ze moeten een lokaal met de bruggers delen. Bezuinigen he. Dus 2 van die 1e klassers vroegen vandaag een nogal rare vraag aan zoon. Hij is daarop naar de mentrix gegaan, heeft dat verteld. die heeft met die tweede klassers gesproken, maar die ontkenden (uiteraard). Daarop heeft de mentrix gezegd de volgende keer alledrie te straffen! dus ook mijn zoon! Waarop ik dan denk, dan komt zoon dus helemaal niet meer naar je toe en escaleert het weer een keer.
Moet ik hier toch iets mee naar de mentrix?

Annet
21-09-2011 om 21:57
Een mailtje sturen?
Ik zou een mail sturen naar de mentor waarin je het vrhaal vertelt zoals je hier schrijft.
Schrijf erbij dat je niet zeker weet of je hier iets mee moet, maar meld wel waarom je hierover bezorgd bent.
Mentor kan dan zelf de situatie beoordelen, krijgt ruimte en dus minder kans op escaleren.
Let wel even op je formulering. In je berichtje hierboven haal je 1e en 2e klassers door elkaar (voor zover ik het begrijp) dus dat kan verwarrend werken.
Ik ben het eens dat jouw zoon niet gestraft moet worden als hij iets meldt bij de mentor.
Dat hoort dus bij het onderdeel: meld waarover je bezorgd bent en waarom.

anna van noniemen
21-09-2011 om 22:05
Ja, ik zie het
ik heb inderdaad ergens gezegd dat de tweedeklassers zijn aangesproken, ik bedoelde, de twee 1e klassers, sorry

anna van noniemen
21-09-2011 om 22:15
Zoiets?
Vandaag kwam "zoon" thuis uit school en vertelde wat de 2 1e klassers tegen hem gezegd hadden. Hij gaf ook aan dat hij hiermee meteen naar je toe was gegaan, wat ik zeer te prijzen vind van hem. Ik heb ook begrepen dat deze 2 jongens er op zijn aangesproken, maar het ontkend zouden hebben. Ik begrijp van "zoon" dat er daarop gezegd zou zijn dat de volgende keer zij alle drie, dus ook "zoon", hiervoor consequenties zouden moeten dragen.
Ik wil hier wel graag mijn zorg over uitspreken, het is voor "zoon" een hele stap om zoiets meteen te melden en niet op andere wijze te reageren. Mijn zorg nu is, omdat er gezegd is dat er volgende keer een consequentie aan vast zit, dat "zoon" niet meer melding maakt van zulke uitlatingen als gedaan zijn of welk ander incident dan ook. Mijn zorg is dan ook dat hij dit gaat opkroppen en dat het een keer op een verkeerde manier er uitkomt. Dat lijkt mij niet wenselijk.
met vriendelijke groet

Evanlyn
21-09-2011 om 23:42
Misschien
moet je nog een suggestie doen voor een oplossing? Bv.:
Ik zou het prettig vinden als u dit nog even met zoon zou bespreken, zodat hij weet wat er van hem verwacht wordt." Of gaat die mentor het dan alleen maar erger maken?
Mijn hemel, en dat is dan een mentor...

anna van noniemen
21-09-2011 om 23:50
Mail is verzonden
ik weet het niet met deze mentrix, vorig jaar hebben we natuurlijk al de nodige trubbels gehad. Zoon stond eigenlijk al met 1 been buiten zeg maar...(in het archief vast nog wel te vinden)