Tango
14-08-2011 om 21:05
We zijn er weer klaar voor
De etuis en agenda zitten in de tassen. De kinderen liggen weer op tijd in bed. Morgen begint de eerste schooldag weer. Van mij had de vakantie toch nog wel een weekje langer mogen duren, zeker gezien het mooie weer wat er nu weer aankomt. De kinderen hebben er ook allebei nog niet veel zin in. Tangodochter vond het wel gezellig een van haar vriendinnen weer te zien vandaag bij de bioscoop, maar school dat hoeft nog niet echt. Tangozoon gaat naar groep 3, maar is ook nog verre van enthousiast. Ik ben benieuwd hoe het gaat morgen. Vanavond maar op tijd naar bed, want pffff wat zal het tegenvallen weer om 6.45 u opstaan.

Valkyre
17-08-2011 om 15:57
Zoon
Is vanmiddag erg moe, maar opgewekt uit school gekomen. We doen morgen maar een half dagje... Hij is in mei met school begonnen, dus ik had verwacht dat het weer wennen moeizaam zou gaan, maar nee hoor: hij vindt het heerlijk, weer op school
Wel slaapt hij weer minder goed (laat inslapen, veel aandacht vragen, en vroeg wakker worden). Ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij weer lekker in z'n ritme zit...
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic
22-08-2011 om 09:15
Vanmorgen begonnen
En we waren op tijd, maar nog lang niet uitgeslapen. Ons vakantieritme heeft tot gisteren geduurd, dus dan is zo'n wekker om 7 uur best wel heel erg vroeg! Dochter stapte een beetje schuchter groep 3 binnen en dreigde te gaan miepen toen ik weg ging. Ik denk dat ze het inmiddels wel naar haar zin heeft, maar het was natuurlijk heel spannend. Haar tafeltje staat achterin de klas bij het raam. Lijkt mij geen verstandige plek, dus ik ben benieuwd hoe lang ze daar mag blijven zitten

Picasso
22-08-2011 om 09:36
Week 2
Na een succesvolle 1e week vanmorgen een slechte start van week 2. De kinderen waren haast hun bed niet uit te krijgen, het ochtendritueel liep niet gesmeerd en toen we bij school waren bleek dat de oudste haar tas was vergeten! En ik heb best een strakke tijdsplanning 's ochtends zodat ik zonder stress mijn trein kan halen.
Uiteindelijk is het met heen en weer rijden naar huis goed gegaan en waren we op tijd. Alleen de jongste had een ernstige maandagochtend-bui en wilde dus niet. In de klas aan d'r tafel gezet en snel weggegaan Zag dat ze nog wel zat te mokken maar meestal duurt dat niet heel lang.

Wilma
22-08-2011 om 13:51
Hier ook vandaag begonnen
En dochter had er zin in. Haar juf had de stoelen in een kring gezet, heel prettig vond ik dat, niet meteen al gedoe dat je moet rennen om een fijn plaatsje te krijgen.
Hoorde al dat dat in een andere klas niet zo was gegaan en dat daar al gedoe was met buitensluiten of stoelen bezet houden.
Dochter had er zin in, ik ook wel weer. Ben net al wezen overblijven .

Tango
22-08-2011 om 19:47
Wilma
Maar dan krijg je dat gedoe toch na de kring? Wat raar dat de kinderen zelf de groepjes mogen bepalen, hier doet de juf dat gewoon al voor de school weer begint. Scheelt een hoop toestanden lijkt me.

Misdreavus
23-08-2011 om 00:17
Hier ook begonnen
Dochter was erg zenuwachtig, dus die sliep gisteren om half 1 nog niet, uiteindelijk bij ons in bed in slaap gevallen (voor deze ene keer dan, omdat je morgen voor het eerst naar groep 3 gaat). Ze had er wel zin in, maar het was wel erg spannend. In de klas lag op elk tafeltje een gum, een schrijfpotlood een doosje kleurpotloden met de naam van het kind er op, zo wisten ze dus meteen waar ze moesten zitten.
Bij zoon ben ik na het wegbrengen van dochter nog even binnengerend, hem een fijne dag gewenst en ik ben weer vertrokken, hoe het ging met plaatsen verdelen daar weet ik eigenlijk niet, zal het hem morgen eens vragen. Ze bleken wel meteen vandaag gym te hebben en zoon had dus geen gymspullen bij zich, ja, dat bedenk je toch ook niet voor de eerste schooldag. Dochter heeft ook op maandag gym, maar vandaag niet omdat het de eerste schooldag is, lekker consequent. Niet dat er moeilijk over gedaan werd hoor, hij mocht gewoon in zijn kleren gymmen.
Ze hebben het allebei leuk gehad op school en dochter is na school lekker met een vriendinnetje uit groep 2 in het speeltuintje gaan spelen.
Vandaag ging ze wel gewoon lekker slapen, dus die spanning is in ieder geval weg. Het zal allemaal wel goedkomen, al is ze wel 2 keer haar kleuterjuf gaan knuffelen, maar ze was vast niet de enige.

Wilma
23-08-2011 om 11:10
Tango
Nou ja, je krijgt nog wel wat gedoe denk ik, maar in elk geval is iedereen er dan. Dus niet als je vroeg op school bent, heb je de eerste keus, gewoon allemaal gelijke kansen. Misschien dat de juf aan het eind van het kringgesprek "klaar ... áf" riep . 'k Zal het dochter eens vragen strakjes.

Krin
24-08-2011 om 10:36
Week 2
Voortgangsrapport van mijn bange zoon: het gaat voorzichtig beter. Hij is minder gespannen en zowaar zo trots op wat hij leert dat ik bijna elke avond schrijfonderwijs van hem krijg. En splits-opdrachten. En (ver)telplaten. Met lezen is hij een trots zonnetje, al merkt hij daar bezorgd over op dat dat misschien niet lang zo blijft. En hij voelt zich nog wel elke ochtend 'niet lekker', maar de mededeling dat hij het altijd tegen de juf mag zeggen als het echt niet meer gaat, werkt afdoend. Als hij 's middags een speelafspraak heeft, is er van 'niet lekker' in elk geval niets meer te merken. Pfoei. Komt het toch nog goed.

Asa Torell
24-08-2011 om 22:13
Krin
Wat fijn dat het al een stukje beter gaat! Hopelijk voelt hij zich binnenkort helemaal thuis in groep 3.

Elisa2
25-08-2011 om 12:39
Nog even lekker vakantie...
Bij ons pas 5 september de eerste schooldag. Ik geniet er nog even van.....

Tango
25-08-2011 om 23:16
Fijn, krin
Ik vroeg me al af hoe het ging met je zoon. Leuk hoor dat hij zo trots is over wat hij leert. Hier begon Tangozoon gisteren ook al spontaan thuis 5-en te schrijven. Naar het eerste bericht van de juf is hij nog wel wat onzeker en weet nog niet altijd wat hij precies moet doen. Ze neemt hem nu wat meer mee in het groepje dat wat meer instructie nodig heeft. Prima vind ik.
Is jouw zoon ook zo moe? Die van mij klaagt echt tijdens het eten al dat hij moe is en ligt zeker een half uur eerder in bed dan toen hij in groep 2 zat en is dan zo vertrokken.

krin
26-08-2011 om 08:57
Tango
Nee, over extra vermoeidheid heb ik hem niet gehoord. Hij is een avondmens, die zijn vooral 's ochtends moe . Maar met inslapen heeft hij inderdaad op het moment nauwelijks problemen.