Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
San

San

23-10-2008 om 09:21

Weerbaarheidstraining

Mijn dochter krijgt een weerbaarheidstraining onder lestijd. Er worden in de onderbouw een aantal kinderen bij elkaar gezet en die krijgen dan zo'n cursus. Mijn kind is de enige uit haar klas en thuis heeft ze huilbuien en ze wil niet naar een training apart van de klas. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik had bijna medelijden en wilde haar de cursus niet laten doen maar de cursus heeft ze nodig (ook volgens leerkracht) om zich weerbaarder te maken anders zou ze wel eens gepest kunnen gaan worden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

23-10-2008 om 12:44

Apart

Je dochter voelt blijkbaar heel goed aan wat het punt is waarop ze eventueel gepest zou kunnen worden. Ze is de enige die dit 'moet' doen, dus dat maakt haar los van de groep. Zo 'zou ze wel eens gepest kunnen gaan worden'. Dat is de angst van je kind.

Sommige kinderen zien het juist ook als iets bijzonders. Maar dan hebben we het over 'mogen' en niet over 'moeten'. Ooo, ik MAG als enige even uit de klas naar die leuke training (is het eigenlijk wel leuk?). De anderen lekker niet. Dan zou ze er al heel anders in staan. Als de leerkracht dat ook zo zou brengen scheelt het misschien al een boel.

Misschien kunnen ze dat punt even meenemen in de training. Les 1, zou ik zo zeggen. Is een therapie voor je dochter misschien niet handiger? Ze lijkt wel heel kwetsbar als ik het zo lees. Bovendien kan dat ook na schooltijd.

Pippie

Sterkte!

Pippie

Jolijt

Jolijt

23-10-2008 om 13:36

Dom idee

om kinderen die al risico lopen gepest te gaan worden in een uitzonderingspositie te plaatsen. Moeten ze zichzelf verantwoorden bij hun klasgenoten voor hun afwezigheid?
Hier gaan kinderen buiten school naar dit soort zaken en logopedie of fysio etc wordt als algemene dekmantel gebruikt (indien wenselijk)

San

San

24-10-2008 om 09:42

Hier onder schooltijd

Vandaag is de kennismakingsles en volgens de leerkracht doen kinderen er zelf niet moeilijk over en valt het allemaal reuze meer. Volgens haar zijn het vaak ouders die hier raar over doen als ze thuis van hun kinderen horen dat die en die naar een speciaal klasje gaat. Ik vond het juist wel prettig dat het onder schooltijd gaat en ik wil er ook niet geheimzinnig over doen maar inderdaad verteld dat ze dit MAG doen. Maar ja zo voelt zij het dus niet, ik ben benieuwd. Misschien maakt het haar wel sterker of begrijpt ze beter waarom een training als deze geen kwaad kan. Als het buiten schooltijd is komen de anderen er ook wel achter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.