Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Stoute mama

Stoute mama

08-01-2010 om 15:14

Weg buiten vakantie om

In oktober zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd en willen we graag met de kinderen van dan 6 en 4 jaar een dag of 4 weg. Ik wil niet in het weekend of in een vakantie gaan, omdat het dan te druk is.

Nu ga ik natuurlijk eerst via de gewone manier proberen vrij te krijgen voor mijn kinderen, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken, hebben nogal een strenge directrice.

Weet iemand wat dan de eventuele straf kan zijn als je toch je kind van school houdt?

Overigens weet ik nog niet of ik dat wel zou doen, want ik ben normaal gesproken zo dat ik alles volgens de regels doe, maar ik wil het gewoon even uitgezocht hebben.

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen.

groetjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

08-01-2010 om 15:21

Wij volgend jaar

maar de kinderen krijgen sowieso een dag vrij voor jullie trouwdag. (is namelijk een heus jubileum). En verder weet ik het niet.
Ik zou eerst die vrije dag voor de trouwdag aanvragen, daar kunnen ze niet moeilijk over doen, en dan die andere dagen aanvragen.
Hopelijk lukt het je. Succes!

Jubileum

hoi

ik had toevallig net hetzelfde gehad. Eind mei willen we een paar dagen weg omdat we 10 jaar getrouwd zijn. School heeft een formulier dat je moet invullen om vrij te krijgen, gaat best 'officieel' allemaal.

ik heb het ingevuld met de tips die op dit forum werden gegeven. Zoek maar eens in het archief, met name M Lavell heeft erg goede tips gegeven, en voorbeelden van wat je moet schrijven.
Een voorbeeld: noem het vooral niet vrij of vakantie maar 'verlof vanwege gewichtige omstandigheden'.

ik heb zelfs een hele week vrij gekregen!
Gruffalo

Stoute mama

Stoute mama

08-01-2010 om 21:41

Ik ga

dan zo maar eens even zoeken. Ik begin weer een beetje hoop te krijgen.

alvast bedankt.

angel3

angel3

10-01-2010 om 12:16

Vraag es rond

onze school is heel erg streng hierin. Als je toch wegblijft wordt er melding gemaakt bij de leerplichtambt voor ongeoorloofd verzuim, je krijgt dan wellicht een boete. Volgens mij valt die boete erg mee, maar ja je staat wel op een 'lijstje'.... of je dat ervoor over hebt? dus even uivissen hoe je school erin zit.

Carolien

Carolien

12-01-2010 om 16:43

Schoolgids?

Misschien een open deur hoor, maar heb je de schoolgids erop nageslagen? Je hebt in elk geval één keer per jaar recht op verlof buiten de reguliere vakanties om. Je moet dan wel aan een aantal criteria voldoen...

Hier ook zo'n moeilijke directeur, hoop dat het jou wel lukt (wij kregen nul op het request).

Succes!

Puck

Puck

12-01-2010 om 17:43

Carolien, klopt niet

Carolien, waar heb je gevonden dat je 1 keer per jaar recht heb op verlof buiten de vakanties om. Dat klopt echt niet. Alleen bij gegronde reden kan vrij gegeven worden buiten de schoolvakanties om, maar als je die reden niet hebt dan heb je recht op nul komma nul vrije dagen buiten de vakanties.

Hepij

Hepij

13-01-2010 om 20:20

Volgens mij

is het zo dat buiten de schoovakanties vrij krijgen alleen opgaat voor zeer zwaarwegende familieomstandigheden (en ik weet uit ervaring dat 12,5 bruiloft daar niet onder valt) OF wanneer het door het beroep van de ouders echt niet mogelijk is in de zomer op vakantie te gaan, de regels hiervoor zijn echt heel erg streng!!! En ja, wanneer je eenmaal met leerplichtambtenaar in contact bent geweest, ook om dit probleem, staat dat geregistreerd.

Puck

Puck

13-01-2010 om 22:05

Hepij

Bij ons op school doen ze erg moeilijk (en terecht) voor vrije dagen buiten de vakantie om, maar voor ons 12,5 jarig huwelijk kregen de kinderen wel degelijk een dag vrij. En omdat ik verder nooit gebruik gemaakt heb van de regeling in 8 jaar schooltijd heb ik het zelfs aangedurfd om 2 dagen te vragen zodat we een lang weekend naar Londen konden. Ook dat werd zowaar gehonoreerd. Ik kreeg de aanvraag terug van de directeur met de opmerking: Fijne dagen, in een weekend Londen leren ze ook veel.

Stoute mama

Stoute mama

14-01-2010 om 21:49

Bedankt

voor alle reactie's. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe en of we het gaan doen, maar gelukkig hebben we nog even. Ik heb misschien ook de mogelijkheid om het via mijn werk te doen, maar dat moet ik ook nog even uitzoeken.
Ik denk, dat we het toch maar niet zomaar doen, want het is wel lullig om geregistreerd te staan.

groetjes.

Hepij

Hepij

18-01-2010 om 15:11

Mmmmm

bij ons op school is 1 dag vrij voor 12,5 jaar bruiloft inderdaad wel, maar meer echt niet of er moet echt iets heeeeeeel bijzonders zijn....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.