Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Algebra

Algebra

22-06-2009 om 15:48

Welke eisen moet je stellen aan een versneld kind?

Hoera, dochter gaat versnellen. Ze heeft afgelopen jaar 2 leerjaren in 1 gedaan. En school is accoord met versnellen. Maar hoe gaat dat volgend jaar?
Eigenlijk wil ik dat ze niet een speciaal stempel "versneld, bijzonder geval" krijgt. Dwz, ik wil niet dat volgend jaar alles wat er gebeurt op het argument "versneld" gegooid wordt. Want ja, ze is nog jong, ja, ze is wat kleiner dan de anderen, etc. Ze is straks gewoon lid van de groep, hoort erbij, en zal dan dus ook aan alle eisen moeten voldoen. Aan de andere kant knaagt een stemmetje dat dat wellicht niet reeel is: haar schrijf-ervaring is 1 jaar minder dan de rest, ze is ook kleiner, jonger en kan misschien nog niet alles zo goed als een kind dat 1 jaar meer levenservaring en onderwijs heeft gehad. Dus wat is wijsheid? In welke mate mate moet school er rekening mee houden?

Algebra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

22-06-2009 om 19:46

Ervaring met 2

Hoe oud is je dochter? Je schrijft dat je dochter gaat versnellen, maar ook dat ze 2 leerjaren in 1 jaar heeft gedaan. Gaat ze nu voor de 2e keer versnellen of is het gewoon 1x? Maakt nog al uit vind ik.

Hier heeft zoon, net 11 geworden, groep 3 niet gedaan en zit nu in gr. 8. En dochter van 8 heeft tot maart van dit jaar in groep 4 gezeten, toen naar 5 gegaan en zit in augustus in groep 6. Dus 2 jaar in 1.

Ik heb de ervaring dat ze het 1e jaar na hun versnelling bijzonder zijn en daarna is het of ze er altijd gezeten hebben. Ze worden net zo behandeld als de rest van de klas.

Qua motoriek en sociaal loopt mijn oudste meer dan een jaar achter (zeg maar gerust een paar jaar), dus daar wordt wel rekening mee gehouden. Dochter mocht onlangs kiezen of ze de sportdag deed bij haar oude klas (groep 4) of bij haar nieuwe groep (groep 5). Zij koos groep 5, want daar zit ze immers. Een jongen uit groep 5 die ook versneld is koos wel voor groep 4. Daar zijn ze dus vrij in.

Qua levens ervaring loopt zoon heel erg achter bij zijn klas, maar daar zit hij totaal niet mee. Dochter juist niet. Meester vond dat ze qua gedrag gewoon tussen de rest past. Een paar zijn wat verder, maar er zijn er meer die minder ver zijn. Qua lengte vallen ze beide niet op.

Algebra

Algebra

23-06-2009 om 09:31

Astrid

Dank je wel, fijn om te horen dat ze even 'speciaal'zijn maar dat iedereen dat snel weer vergeten is.
Dochter is net 7 geworden en zat in een 3/4 combi klas. Ze begon dit schooljaar gewoon in groep 3, maar is steeds meer groep 4 werk gaan doen. Totdat ze nu dus met groep 4 meegaat naar 5 komend schooljaar. Dus eind groep 5 zal ze 8 jaar worden. Ik vind het spannend, zij gelukkig niet!
Algebra.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.