Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-12-2010 om 11:32
(zie eerder draadje)
Door een ietwat pinnige dame die wenste te horen waarom ik groep 7 zoon niet had laten meedoen met het periodieke onderzoek!
Ik heb haar een nette samenvatting gegeven van mijn gedachten over het geheel. De reactie was nogal verbaasd. Geloof ook niet dat ze het echt begreep. Geen idee of we nu alsnog een rood uitroepteken aan de file krijgen gehangen, maar wie A zegt moet ook B zeggen vind ik.
Wilde ik jullie toch nog even laten weten!
Ingrid
15-12-2010 om 12:03
Gisteren
Gisteren kreeg ik een brief van de ggd dat mijn dochter dit jaar opgeroepen gaat worden. Afhankelijk van de 'beschikbare gegevens' wordt dat een afspraak met de assistente of de verpleegkundige. Er werd ook aan de school gevraagd of er nog aandachtspunten zijn (met daarbij de aantekening dat ze 'verwachten' dat de school dat meldt aan de ouders).
Ik heb gisteren direct gebeld en gezegd dat dochter niet komt en ik graag uit het systeem gehaald wil worden. Ik krijg nu twee brieven om mij af te melden, ze moeten getekend teruggestuurd worden. Er zal nu wel een kruisje achter mijn naam komen te staan, jammer dan.
15-12-2010 om 13:06
Hier de weg van de minste weerstand
Ik vul hem wel in, maar lieg zonder enig gewetensbezwaar als er onbescheiden vragen worden gesteld. Waar er problemen zijn, hebben we die heus allang in de gaten en doen we er ook wat aan. Het is dus niet zinvol dat die elders nog weer in een of ander dossier terechtkomen, zonder dat je erbij kan zeggen dat je alles (voor zover mogelijk) onder controle hebt.
16-12-2010 om 21:01
Ingridt
Ook ik heb een paar weken geleden het onderzoek afgezegd, het was een uitgesteld groep 8 onderzoek (kind zit inmiddels in de brugklas). Ik heb eerst gevraagd wat ze wilden met het onderzoek, dat was zijn lichamelijke en emotionele ontwikkeling monitoren. Toen uitgelegd dat ik daar zelf uitstekend toe in staat ben en dat ik weinig heil zie in een onderzoek eenmaal per zoveel jaar... het zou wat zijn als een kind moet wachten tot zij eens constateren dat er hulp nodig is
De dame aan de telefoon wilde het allereerst niet accepteren, toen ze eenmaal begreep dat ik het echt niet ging doen zou ze er een 'notitie' van maken. Hahaha, lijkt me prima, tot de volgende keer mevrouw (kind 2 en 3 moeten nog opgeroepen worden).