mammievan3
13-10-2009 om 11:31
Wie heeft ervaring met seol?
Wie heeft er ervaring met seol - Sociaal Emotionele Ontwikkeling Leefstijl? Het is een leerlingvolgysteem met vragenlijsten die door de ouders/leerlingen en leerkrachten ingevuld moeten worden.
M Lavell
13-10-2009 om 13:10
Wat zijn jouw vragen?
Nee, ik heb geen ervaring.
Ik heb even gezocht op de site en ik heb wel vragen. Kennelijk worden er vragenlijsten ingevuld op de computer. En dan? Ik snap het geloof ik niet zo goed.
Wat zijn jouw vragen?
Groet,
Miriam Lavell
mammievan3
13-10-2009 om 22:18
Mijn vragen
De vragenlijsten zouden gebruikt worden om indien nodig een handelingsplan te maken. Al lijkt het me dat je de lijsten niet nodig hebt om problemen te detecteren. Een beetje oplettende ouder en leraar heeft dit zelf wel in de gaten en springt hierop in.
Op zich een goed idee om via een methode aandacht te besteden aan sociaal-emotionele ontwikkelingen. Maar laat dat alsjeblieft een algemeen verhaal blijven.
Er komen overigens een heleboel vragen en bedenkingen bij mij naar boven als ik op de site kijk.
Waarom de lijsten via seol? wie heeft hier inzage in; aleen de school of seol zelf ook? Ik kan ook niets vinden over verstrekking van gegevens aan derden of een privacyreglement. Als je inlogt weten ze direct wie je bent.