Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Wil en nathalie

Goed punt over belang ec en M&O in vervolgopleiding. Vorig jaar, mn overbiologie, uitgebreid contact gehad met de hogeschool. Zij gaven aan dat deze vakken op middelbare school heel breed gegeven worden maar bij vervolgopleiding veel meer toegepast worden. Dat gaf moed. En: dochter is zo gemotiveerd (en gedisciplineerd), ik heb daar grote bewondering voor. Ze knokt echt voor haar droom.

Zoals gezegd echter, het zou ook nog kunnen wijzigen...
Daarom dus liefst de opties zoveel mogelijk open houden - als dat kan.

Vwb doubleren: er spelen een aantal zaken.
Ze staat er nu, met 4 onvoldoendes, niet goed voor. Ook al zou ze deze vakken (net) genoeg ophalen, dan nog moeten we ons afvragen of het feit dat het zo moeizaam gaat niet een indicatie is dat dit niveau gewoon net te hoog voor haar is. Ze werkt er hard voor, zonder klagen overigens, en krijgt al bijlessen maar het blijft 'wankel'.
Zou ze dus net overgaan, is dat dan verstandig? Is er genoeg kans dat ze het examen wel kan halen? En wat zijn de alternatieven?
Ik zou haar enerzijds gunnen dat ze met minder inspanning betere cijfers haalt. Anderzijds wil ze het zelf zo enorm graag. Zeheeft een geweldig leuke klas en vriendengroep, mn in dat tweetalig onderwijs, en die gaat dan zonder haar verder. Tuurlijk blijven de contacten wel, maar toch... Ondanks het harde werken heeft ze het enorm naar haar zin en gaat ze met veel plezier naar school. Dat is ook veel waard.

Mede door bovenstaande vind ik dit draadje, en de info, erg verhelderend. En prompt kwam er gisteren ook een mailtje van de mentor met de uitnodiging om op gesprek te komen ivm dochter's resultaten en het komende schooljaar.
Goed moment om eea eens met school door te spreken.
Al moet ik melden dat we school nogal eens flinke aanvaringen hebben gehad... dus ben benieuwd of belang van dochter voorop staat of belang school (zsm afstromen naar HAVO want dan blijven de geslaagdencijfers VWO lekker hoog).

Lastige zaken, en pas achteraf blijkt wellicht of je juist beslist.

Mare

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.