Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-10-2011 om 16:21
In zorgenkinderen al een draadje, maar deze wil ik vooral voor tips om van vo-school te wisselen, ook al heeft je kind een rugzakje. Was het voor de zomervakantie al mis, nu is het weer foute boel en ik ben het vertrouwen in deze school kwijt. Ze mogen dan de beste school van Nederland geacht worden te zijn, duidelijk niet de beste school voor mijn zoon....Waar kan ik beginnen?
15-10-2011 om 16:33
Zorgenkinderen
Daar heb ik je net wat adviezen gegeven. Hier voeg ik nog toe: de ambulant begeleider bellen, daar zijn ze voor!
16-10-2011 om 17:15
Waarvoor ook dank k.!
Ik hoop dat er nog andere ervaringen zijn?
17-10-2011 om 00:28
Gelukkig niet
Zoon wilde zelf van school veranderen want dichter in de buurt en gezien zijn resultaten tot dan toe wel een risico waard. Gezien het rugzakje nam ik in het najaar contact op. Op de website al gelezen dat er maar een beperkt aantal kinderen met rugzak per leerjaar mochten zijn.
Gezien het gedoe met de rugzakjes leek het me toch handig om tijdig een besluit te nemen over plaatsing maar dat zat er niet in. Pas ergens in juni mochten we ons melden voor het volgende schooljaar. Leek me veel te laat, ook voor de school waar zoon op zit, die moeten dan op het laatste moment nog een procedure starten om weer een kind te kunnen plaatsen.
Gelukkig ging zoon onderpresteren en is gezakt, ander verhaal. Maar daardoor zit hij gelukkig nog op dezelfde school. Zucht, wat een gedoe kan het zijn, daar zijn we weer even aan ontsnapt.
18-10-2011 om 12:18
Ben ik echt de enige?
op zich goed nieuws natuurlijk....andere ervaringen met wisselen van VO, ook zonder rugzakje zijn ervaringen welkom!