Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-11-2011 om 12:19
Xandra, een tijdje geleden (rond de herfstvakantie) schreef je in deze rubriek erover dat er gepest werd in de klas van je zoon (groep 7). Je zag er erg tegenop om naar de juf te gaan ivm mogelijke gevolgen voor je zoon maar lang wikken en wegen besloot je dat het toch beter was langs te gaan bij de leerkracht want er veranderde een en ander in de klas.
Hoe is het nu? Is er wat veranderd?
12-11-2011 om 17:10
Lijkt beter
Het lijkt beter te gaan in die zin, dat ik van mijn zoon geen pestende dingen meer hoor. Ook de vriend van zoon heb ik het deze week gevraagd en ook hij had dezelfde berichten. Zoon vertelde me wel dat het hem opviel dat juf iets wist. Ze praat vaker in de groep over vriendschap en buitensluiten en groepsgevoel. Ze besteed er dus aandacht aan en dat lijkt te helpen. Ik heb deze week weer een gesprek met haar en dan hoop ik wat meer te horen. Nu was de basis in deze groep tot dit jaar goed. Als het op deze manier echt opgelost is/wordt dan haal ik opgelucht adem.
19-11-2011 om 10:08
Bedankt, xandra
Bedankt voor je reactie, fijn dat het beter gaat in de klas van je zoon!